Jump to content

Simrad og Lowrance fusjonerer


Bitteliten

Recommended Posts

Fikk nyhetsflash pr mail fra IBI News. Simrad kjøper Lowrance og de to selskapene slås sammen. Ikke overraskende at det skjer store endringer etter at Altor kjøpte opp Simrad. Det første de gjorde var å bygge opp en markedsavdeling, det andre de gjør er å kjøpe opp en konkurrent for å få større markedsandel. Min spådom er at det kommer 1-2 oppkjøp til slik at man skaper en verdensledende enhet. Så drives denne i 1-2 år for Altor selger seg ut. Ganske vanlig for "private equity" eierskap som Altor representerer. Mer info Ibinews

 

For oss forbrukere vil vi antakelig se flere og bedre produkter nå som konkurransen begynner å hardne til. Prisene kommer nok også til å presses nedover på en del produkter.

Link to post
Share on other sites

"...Darrell Lowrance, the current Chairman and Chief Executive Officer of Lowrance who founded the company in 1957 and is still its largest shareholder, will become the Chief Executive Officer of the combined company. ..."

49 år siden HAN grunnla firmaet - still going strong. Må vel være næmere 70 idag

Link to post
Share on other sites

Jøss, er du så full av fordommer? :wink:

Fordommer - tenkte du på alder? Nei - det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på at når man har jobbet opp en bedrift fra bunnen av og noen kommer å rasler med et par hundre millioner - da er det på tide å selge. For å sitere et magasin jeg leste forleden dag " Lykke kan ikke kjøpes - sier de som aldri har opplevd å ha penger til alt de vil". Ikke vet jeg - kan definitivt ikke si "been there done that"
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...