Jump to content

Tette dyser volvo md11c


o.b.lix

Recommended Posts

Jeg har overtatt en volvo md11c fra en båt som skulle vrakes, og etter en gjennomgang viser det det seg at dysene ikke holder mål. Den ene skal ha 4 "stråler", men det er bare 3. Siste hull må være tett. Den andre har alle 4 strålene intakt.

 

Så er spørsmålene:

Hva er det som gjør at en slik dyse "plutselig" blir tett?

Må dysene inn til overhaling, eller må det nye til? Og hva er prisen (ca) da?

Eller er det beste å selge hele maskineriet som delemotor?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Vanligvis er det sot som tetter et dysehull. Det finnes nåler for å stikke opp disse, og vanligvis er det en enkel operasjon. I utgangspunktet er det ikke noen grunn for å bytte dysespisser ved tette hull. Lever inn dysene for rens og justering på et spesialverksted. Du kan jo ikke selge motoren som delemotor bare på grunn av defekte dyser.

Redigert av Baisiken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...