o.b.lix Startet 31.Januar.2006 Del på Facebook Startet 31.Januar.2006 Jeg har overtatt en volvo md11c fra en båt som skulle vrakes, og etter en gjennomgang viser det det seg at dysene ikke holder mål. Den ene skal ha 4 "stråler", men det er bare 3. Siste hull må være tett. Den andre har alle 4 strålene intakt. Så er spørsmålene: Hva er det som gjør at en slik dyse "plutselig" blir tett? Må dysene inn til overhaling, eller må det nye til? Og hva er prisen (ca) da? Eller er det beste å selge hele maskineriet som delemotor? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Baisiken Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 (redigert) Vanligvis er det sot som tetter et dysehull. Det finnes nåler for å stikke opp disse, og vanligvis er det en enkel operasjon. I utgangspunktet er det ikke noen grunn for å bytte dysespisser ved tette hull. Lever inn dysene for rens og justering på et spesialverksted. Du kan jo ikke selge motoren som delemotor bare på grunn av defekte dyser. Redigert 31.Januar.2006 av Baisiken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.