Jump to content

Tidsforbruk halvfabrikat


Scully

Recommended Posts

Å det hadde vært noe å bygd en selv men .Så på dette programmet fra Son som gikk på NRK Båtliv . Han med Sandvik 945 brukte en vinter på sin , og han var ikkeno snekker eller noe som har med sånn jobb å gjøre . Det så dere kansje da han sagde ut til det nye kokeapperatet , men båten så da meget flott da

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Leker litt ved tanken på å anskaffe et halvfabrikat med innredningspakke. Tenker på båt ca 33-35 fot, og Flem 340 er en intressant båt, eventuelt Sun 33 o.l. Er det noen der ute som har erfaring og kan fortelle ca. tidsforbruk. Håper på svar fra ulike fabrikat prosjekter. :fishing:

Det er store forskjeller på byggesettene. Det er vel slik har også at du får hva du betaler for. NorStar950 og Riviera 925-settene er relativt komplette og enkle å montere. Listverket til Riviere skal feks. være ferdig lakkert. Ellers er vel de fleste settene tilpasset slik at en man skal kunne sette ferdig en båt ila. en vintersesong. Da må man jobbe omtrent hver kveld og ta alle helgene til kjelp.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Mitt råd er at man skal tenke seg om en gang eller to før man går igang med halvfabrikat. En ting er arbeidsmengden og tiden som går med, en annen ting er resultatet man ender opp med og markedsverdi ved salg. Uansett er det en hjemmeside jeg vil anbefale på det varmeste - både for de med selvbyggertanker og andre med interesse for prosjekter: Den svenske NB forum. Det er rett og slett imponerende hva som er lagt ned av tid for å formidle erfaringer og tips via hjemmesiden. Her er det mye å snappe opp for mange. Selv fant jeg byggedagboken overmåte interessant. Jeg har laget meg en egen web versjon av hele nettstedet på CD slik at jeg har dagboken for all ettertid og kan ta den fram for inspirasjon nå og da. Jeg har også kontaktet vedkommende bak siden og anmodet om flere prosjekter ombord slik at det blir nye sider i dagboken å følge med på... :blush: Svaret var dessverre ikke udelt positivt da han har mange andre jern i ilden også. Lykke til! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...