Gunga Din Startet 2.Februar.2006 Del på Facebook Startet 2.Februar.2006 Kinaputter. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
trulte Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Fytti h.......rakkern! Vanvittige krefter. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 ja det måste vart en liten smäll........... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ingar Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Oiijj! Fikk meg til å tenke på det som skjedde i Oslofjorden for ca 15 år siden da en teknisk feil førte til at en utstasjonert mine gikk av når et ektepar i snekke passerte over... Mener de overlevde, noen som husker mer om det som skjedde? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Oiijj! Fikk meg til å tenke på det som skjedde i Oslofjorden for ca 15 år siden da en teknisk feil førte til at en utstasjonert mine gikk av når et ektepar i snekke passerte over... Mener de overlevde, noen som husker mer om det som skjedde? det kände jag inte till, hoppas jag inte upprört någon som var med vid det tillfellet! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ingar Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Mener det var på Østfold kysten..... (Og at ingen ble alvorlig skadet) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 OK! för o förtydliga så er det ikke en minsprängning utan ett atombombsprov i Stillahavet ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Mener de overlevde, noen som husker mer om det som skjedde?Den episoden husker jeg godt. Dagen før seilte vi over det samme minebeltet ikke så langt fra der mina gikk av. Etter hva jeg har hørt var det noe feil i en kontrollpult som var til å aktivisere minefeltet med,og igjen etter teflon hukommelsen så ble en del av minene tatt opp og overhalt.Det var et eldre ektepar som fikk seg en frisk tur i en 20-22 fots snekke som ble slått fullstendig vindskjev. Bortsett fra et antagelig gedigent granatsjokk så kan jeg ikke erindre at de fikk alvorlige fysiske skader. Ved anledning så skal jeg spørre om detaljer av en av de pensjonerte Kystartilleri gubbene jeg kjenner. Det var på Østfold siden,litt ENE for Bolærene. Teflon hjernen minnes at øya heter Rauer(?). Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 . Teflon hjernen Artig formulering. Er der noen sammenheng med teflonpupper? Innkjøpt for å bli større? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Neida Baisiken,det henspeiler kun på at veldig lite fester seg permanent. Kan jo være fordi sveisen også går inn en ny fase-den kalles her i heimen for begynnende mobilsveis. Et hårstrå må dekke hele hue pluss at det er mere hår i nesa og ørene Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Det var etter det jeg husker en Sjømann 22, og den var rasert innvendig men ellers flytende, og ekteparet ombord klarte seg også godt etter forholdene. Fisk fløt det overalt. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Slagskibet Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Jeg minnes også at det var en Sjømann. Motoren var slått løs fra beddinga mener jeg å huske. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Mener de overlevde, noen som husker mer om det som skjedde?Dattern til ekteparet bor i nabolaget mitt, og i følge henne var faren stort sett alltid alene i båten. Mora likte seg ikke på sjøen. Denne ene dagen hadde han derimot endelig klart å overbevise henne om å bli med en tur. Turen gikk fra Hankø, og ikke utaskjærs på første tur. For å overbevise mor om å bli med oftere holdt han seg godt innafor Rauøy. Kanskje unødvendig å si at det stort sett ble med den turen. Jeg har sett bilder av hvordan det så ut inni båten etterpå, skrekk og gru. Skroget var like helt og inntakt, mens absolutt alt innvendig bare hang og slang. Det ble investert i en Sandik 26AC for forsikringspengene, men jeg tror lysten på båtlivet fikk seg en varig knekk. Jeg mener båten er solgt nå og de koser seg på hytta på Hankø istedet. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 ..... Fisk fløt det overalt. Sprengt torsk? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Astor Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Tenker på denne episoden hver gang jeg passerer mellom Larkollen og Rauer. Tror båtlivet for andre perspektiver når man opplever noe sånt. Hvordan gikk det med lastebåten tro? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
peer Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Har riktignok en sjømann 22, men tenker først og fremt på hvordan vi ikke vil ha det. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Hvor betryggende er det å vite at den norske forsvarsmaktens miner til beskyttelse av oslofjorden ikke klarer å slå ut en 22 fots snekke engang.. Det blir nok til at en fremmed makt blir møtt med hvis noen skulle prøve seg igjen... Ja, dette var ironisk ment... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ingar Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Slik det ble fremstilt i media var de rett over mina da den gikk av, men dette kan vel umulig stemme. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 det kan vel ha vært miner beregnet på u-båt? Jeg mener jeg har lest et eller annet stad at det ble ankret opp miner på et dyp som skulle vanskeliggjøre å snike seg inn med ubåt i neddykket tilstand.... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.