Jump to content

Dårlig nytt til Walter m.fl.


JanS/EIR

Recommended Posts

http://knbf.no/archives/2006/02/torsken_pa_skag.html

 

Nå ser det jo ikke så ille ut mtp Walters fine fiskereportasjer her på BP,

men vitenskapen er tydeligvis skeptisk til framtidig fiske der sørpå.

Hvordan er erfaringene fra dere som er utpå etter delikatessene?

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Etter mange år med stang/sluk og dorgesnøre så må jeg bare spørre: Torsk....det er den fisken som har skjegg, ikke sant? Den har jeg ikke sett. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Vil ikke si at det kommer som noe stort sjokk på meg. Er utpå og prøver meg en gang iblant, men får lite og ingenting. Minimalt å se på ekkoloddet også, så det er nok ikke bare at jeg ikke klarer å få den til å bite. Irriterende å ikke få fisk da :headbang: . Men man kommer seg da i det minste på sjøen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er da fisk her ute store og små , mye sild . Dem som ligger slik til at dem kommer ut fisker bra sier dem , har jo sett litt også da . Men vi som ligger i indrehavn i Horten kommer ikke ut pga isen .Vært mildt et par dager nå så kansje imårra ........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Svogern min er pensjonist og halvproff fisker. Han kan melde følgende: Det er neste ikke torsk her, de lokale stammene er utfisket. Det er også lite(ingen) innsig utenfra.

Det eneste de fisker bra her er reke. (Litt hummer har de også fisket i høst). Noe sild og makrell i sesongen er det. Min erfaring er at på svenskekysten (vestkysten) eksistere det ikke torsk.

Slik er ståa :sad:

Link to post
Share on other sites

Lillefix har en onkel som er yrkesfisker. Han får aldri fisk, sier han, men har nettopp kjøpt ny sjark med tilhørende utstyr for neste 2 mill (!), i tillegg til ny bil og stort huslån. Så det må være godt betalt "ikke-fisk" han får :wink: (Eller kanskje det er mer fisk enn han vil innrømme...?)

Link to post
Share on other sites

.....Så det må være godt betalt "ikke-fisk" han får (Eller kanskje det er mer fisk enn han vil innrømme...?)

 

Faktisk er du inne på noe her!

Det er slik vel slik at manglende forekomst, gir høyere pris hos mottaker.

At yrkesfiskerne klager, er vel noe programforpliktet!!??

 

Men så var oss som driver litt på hobbybasis da....!

Link to post
Share on other sites

.....Så det må være godt betalt "ikke-fisk" han får (Eller kanskje det er mer fisk enn han vil innrømme...?)

 

......

Minnet meg om den gang jeg var bartender i Oslo, og de aller beste kundene vi kunne ha var de som var fiskere og kom fra fiskebåtene som la til ved kaia ved Aker brygge. De tjente penger de - store penger...

 

Så noe fisk har det i alle fall vært i fjorden.

 

Men jeg har aldri funnet den.. :headbang:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

I Stjørnfjorden (ved siden av Bjugnfjorden den fjord som har hatt mest fisk og sild i Trøndelag gjennom tidene), var det en periode for omkring 30 år siden at vi ikke fikk fisk på grunnene. Det var bare å glemme medmerker. Men på dybden fikk vi fisk på svenskpilk, stingsild og gummimark. Bøndene fikk skylden for manglende fisk på grunnene fordi de slapp ut silovæske i fjorden. Sannhetsgehalten i det skal ikke jeg kommentere. Men nå får vi fisk på grunnene igjen. Og den er dum nok til å spise blåskjellagn - hvis jeg har råd til å gi den så god mat da. Jeg begynte jo å spise slikt agn selv for mange år siden. Paela - nam, nam.... Det er bl.a. det agnet kona lokker meg med når hun vil oppnå noe.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...