JanS/EIR Startet 3.Februar.2006 Del på Facebook Startet 3.Februar.2006 http://knbf.no/archives/2006/02/torsken_pa_skag.html Nå ser det jo ikke så ille ut mtp Walters fine fiskereportasjer her på BP, men vitenskapen er tydeligvis skeptisk til framtidig fiske der sørpå. Hvordan er erfaringene fra dere som er utpå etter delikatessene? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
vikers Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Etter mange år med stang/sluk og dorgesnøre så må jeg bare spørre: Torsk....det er den fisken som har skjegg, ikke sant? Den har jeg ikke sett. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
index Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Vil ikke si at det kommer som noe stort sjokk på meg. Er utpå og prøver meg en gang iblant, men får lite og ingenting. Minimalt å se på ekkoloddet også, så det er nok ikke bare at jeg ikke klarer å få den til å bite. Irriterende å ikke få fisk da . Men man kommer seg da i det minste på sjøen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Faxen Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Torsk på 13 kg tatt i Drøbaksundet. Det er tatt flere på 6-8 kg....sa noen Vestlandet som fiskested?? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tine IV Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Er da fisk her ute store og små , mye sild . Dem som ligger slik til at dem kommer ut fisker bra sier dem , har jo sett litt også da . Men vi som ligger i indrehavn i Horten kommer ikke ut pga isen .Vært mildt et par dager nå så kansje imårra ........ Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
avmønstret5 Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Svogern min er pensjonist og halvproff fisker. Han kan melde følgende: Det er neste ikke torsk her, de lokale stammene er utfisket. Det er også lite(ingen) innsig utenfra. Det eneste de fisker bra her er reke. (Litt hummer har de også fisket i høst). Noe sild og makrell i sesongen er det. Min erfaring er at på svenskekysten (vestkysten) eksistere det ikke torsk. Slik er ståa Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Dette stemmer ihvertfall bra med min erfaring. Får sjelden fisk, og meget sjelden over 0,5kg. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Min erfaring er at på svenskekysten (vestkysten) eksistere det ikke torsk. Slik er ståa min med, det er definitivt mycket sämre enn för 30-40 år sedan! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
prin435 Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 sånn i august ca. var vi utpå for å fiske fra den store båten! Vi dregget opp i åpningen av ubåtmuren, da det var på vei til lavvann. Da fiska vi ca.7 torsk på 10 min! All denne fisken har gått til Katten! Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
rogeri Svart 4.Februar.2006 Del på Facebook Svart 4.Februar.2006 http://www.an.no/nyheter/article1937375.ece Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 4.Februar.2006 Del på Facebook Svart 4.Februar.2006 Lillefix har en onkel som er yrkesfisker. Han får aldri fisk, sier han, men har nettopp kjøpt ny sjark med tilhørende utstyr for neste 2 mill (!), i tillegg til ny bil og stort huslån. Så det må være godt betalt "ikke-fisk" han får (Eller kanskje det er mer fisk enn han vil innrømme...?) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 4.Februar.2006 Del på Facebook Svart 4.Februar.2006 .....Så det må være godt betalt "ikke-fisk" han får (Eller kanskje det er mer fisk enn han vil innrømme...?) Faktisk er du inne på noe her! Det er slik vel slik at manglende forekomst, gir høyere pris hos mottaker. At yrkesfiskerne klager, er vel noe programforpliktet!!?? Men så var oss som driver litt på hobbybasis da....! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 4.Februar.2006 Del på Facebook Svart 4.Februar.2006 .....Så det må være godt betalt "ikke-fisk" han får (Eller kanskje det er mer fisk enn han vil innrømme...?) ...... Minnet meg om den gang jeg var bartender i Oslo, og de aller beste kundene vi kunne ha var de som var fiskere og kom fra fiskebåtene som la til ved kaia ved Aker brygge. De tjente penger de - store penger... Så noe fisk har det i alle fall vært i fjorden. Men jeg har aldri funnet den.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
o.b.lix Svart 4.Februar.2006 Del på Facebook Svart 4.Februar.2006 Men jeg har aldri funnet den.. Hadde forresten trollgarn ute for noen dager siden, og hadde 4 garn rundt en holme. Fikk ingenting på 3 av de, men det siste var det godt med (stor) fisk... Så det gjelder vel å lete Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Februar.2006 Del på Facebook Svart 5.Februar.2006 I Nordhordland ja, der kan det nytte å lete. Sitér dette innlegget Link to post
Motordoktoren Svart 8.Februar.2006 Del på Facebook Svart 8.Februar.2006 I Stjørnfjorden (ved siden av Bjugnfjorden den fjord som har hatt mest fisk og sild i Trøndelag gjennom tidene), var det en periode for omkring 30 år siden at vi ikke fikk fisk på grunnene. Det var bare å glemme medmerker. Men på dybden fikk vi fisk på svenskpilk, stingsild og gummimark. Bøndene fikk skylden for manglende fisk på grunnene fordi de slapp ut silovæske i fjorden. Sannhetsgehalten i det skal ikke jeg kommentere. Men nå får vi fisk på grunnene igjen. Og den er dum nok til å spise blåskjellagn - hvis jeg har råd til å gi den så god mat da. Jeg begynte jo å spise slikt agn selv for mange år siden. Paela - nam, nam.... Det er bl.a. det agnet kona lokker meg med når hun vil oppnå noe. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 9.Februar.2006 Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 Dette stemmer ihvertfall bra med min erfaring. Får sjelden fisk, og meget sjelden over 0,5kg.samme her Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.