Jump to content

baatplassen’s sang!


Ingar

Recommended Posts

Ingen plass til en mezzo sopran? :wink:

Kjempefin sang og flott initiativ.

Arrangementet er i arbeid og ventes ferdig i slutten av uken (hvis kundene ikke hefter for mye) :yesnod:

Mezzo-sopran?? :rolleyes: HMmmm, ække det en sånn kastratsanger?? Det KAN jo være en idé å skrive en overstemme i et lite kontrapunkt f.eks. :rolleyes: I så fall må du angi høyeste tone denne mezzoen makter. (Pass på at nærliggende speil IKKE knuses!)

 

Rettet: Til Thor:

Korreografien til sparkepikene må du få andre til å fixe :smash: (Ligger utenfor MITT arbeidsfelt!)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Denne sangen var der sus og sjøluft i. Mange flotte forslag, den stemmen som er "kastrertsanger"- hva innebærer det? :rolleyes: Hva med en "messing sopran"?? Nypolert og blinkende mot vårsola med en sval vind om øret- herlig hva? Stemmer som "turbotenor" og "stevnbass" blir vel også med her. "Manifoilsopran" ligger vel noget høytt for de fleste, men kanskje?......."Svinghjulstenor " er vel ikke så kjent i det maritime miljøet, men man skal aldri si aldri... Hva med å få innspilt en ensylider på tørr eksos som ligger å gruver i bakgrunnen- kun for å holde takta? Mulighetene er mange.... En ensylinder til ringetone hadde vært flott- noen som gar en på lur?

 

XD3P

Link to post
Share on other sites

Mange gode forslag til fremføring her. :lol: Jeg spiller "de fleste" intrumenter og kan godt ta med meg ett på Hortenstreffet. Vet ikke om det blir litt vel mange instrumenter etter hvert, men kanskje en kassegitar hadde gjort seg? Ellers kan jeg legge et kontrapunkt på min hjemmelagde lur... Det tror jeg kunne blitt fint. :lol: Eller hva med en fugevariasjon i augmentert krepsgang på seljefløyte....:nonod:

Tror jeg går for kassegitaren jeg.... Hvis det ikke kommer 10 andre med gitar da?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Apropos ensylinder som ringetone. Mener å huske at en av medlemmene her på baatplassen har en slik lyd som bakgrunnslyd på sin hjemmeside. Må da være mulig å orden denne slik at vi kan få den som ringetone? Noen datakyndige som tar oppgaven?

 

litt på siden: Spiller i korps, og har faktisk spilt Gammel Jegermarsj akkopagnert av lyden fra en ensylyndret Bolinder fra 1912!

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Apropos ensylinder som ringetone. Mener å huske at en av medlemmene her på baatplassen har en slik lyd som bakgrunnslyd på sin hjemmeside. Må da være mulig å orden denne slik at vi kan få den som ringetone? Noen datakyndige som tar oppgaven?

 

litt på siden: Spiller i korps, og har faktisk spilt Gammel Jegermarsj akkopagnert av lyden fra en ensylyndret Bolinder fra 1912!

 

Mvh Emil

 

Jeg har en to-sylindret på hjemmesiden. Klart vi kan overføre dunk-dunk. Dette kan vi fikse på treffet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Huffda; Jeg bommet litt på den derre mezzo-en...

Det var KONTRA-tenor jeg mente! Sorry Skjælø.

 

Litt O.T.: Klunker litt på en fot-si fiolin av og til...

Enda mer O.T.: En "litt full" svenske kom bort til oss i baren på Røros Tusristhotell mens vi hadde pause i musikken: "Det måste vara trävligt at spela basfiol; Det hörs vel om man slår en meter fel..."

:-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hei bao.Den der var det en sann fornøyelse å synge . Om du har lyst å lage en cd av den så har jeg lydstudio hjemme til å produsere en . Så om du kan synge og spille i tillegg til dine tekstforfatter evner , så kunne det jo bli en mulighet .

 

mvh Kjølen

min datter på 24 er en utrolig dyktig sangerinne,kunne det være noe til hjelp å høre med henne,og så gjøre det hos deg???

Fører av Båten

Link to post
Share on other sites

Hei bao.Den der var det en sann fornøyelse å synge . Om du har lyst å lage en cd av den så har jeg lydstudio hjemme til å produsere en . Så om du kan synge og spille i tillegg til dine tekstforfatter evner , så kunne det jo bli en mulighet .

 

mvh Kjølen

Takk for tilbudet, Kjølen.

Nå har ikke undertegnende så veldig god sangstemme, så noe cd-innspilling tror jeg ikke jeg vi burde prøve på. (Utstyret ditt kunn jo ta kvelden)

 

bao

Link to post
Share on other sites

......Apropos ensylinder som ringetone. Mener å huske at en av medlemmene her på baatplassen har en slik lyd som bakgrunnslyd på sin hjemmeside. Må da være mulig å orden denne slik at vi kan få den som ringetone?

Kanskje denne HER kan brukes? Ekte "Lyden av Norge" toner fra en SABB! :smiley:

 

Kan den brukes som bakgrunns-miljø-lyd til baatplassen's sang?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

...Denne legger jeg i telefonen som ringelyd.

Hvordan gjør du det? Har lyst på det samme, skønner du. Kan en mobil-tel. spilla av WAV-filer? Eller må filen konverteres først?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har du en mobil som kan ta opp lyd, og bruke denne som ringetone, er vel den enkleste måten å bare ta den opp fra pc-høytaleren direkte. Resultatet blir ikke så halvgalt hvis du finner riktig volum.

 

Selvfølgelig går ikke dette med min telefon :headbang:

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Hvordan gjør du det? Har lyst på det samme, skønner du. Kan en mobil-tel. spilla av WAV-filer? Eller må filen konverteres først?

Hei.

 

Astor har nettopp gjort dette, han la inn motorlyd i mp3 format.

Se tråden OT: Fra CD til mp3

 

Og det er ikke mulig på min urgamle Nokia 5110 :headbang:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde skandia 40hk som ringetone på mobilen før den forsvant,kjøpte ringetonen via mobilen men husker ikke hvor :headbang:

Men her er noen godlyder: http://home.no.net/sresset/semidiesel/

og litt film: http://www.gkl.bibsyst.no/video/Modag.wmv

http://www.gkl.bibsyst.no/video/rapp.wmv

Redigert av ollebollenor (see edit history)

sto det skjæret i kartet????

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kanskje denne HER kan brukes? Ekte "Lyden av Norge" toner fra en SABB! :smiley:

 

Kan den brukes som bakgrunns-miljø-lyd til baatplassen's sang?

Er det noen som hogger ved?? :rolleyes:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...