Jump to content

Sentral fyr


Elise

Recommended Posts

Har gass fyrt sentral fyr i båten. Har fire radiatorer, to i forkabin og to i akter kabin. Disse fire ligger ca i samme høyde. Jeg vurderer og flytte den ene fra akterkabin og sette den ute under kalesjen. Det jeg er litt usikker på er om det blir problemer med høyde forskjellen. Den ene ute under kalesjen blir noe høyere en de andre. Jeg har sirkulasjon pumpe på annlegget.

Er det noen som har erfaring rundt dette.

Link to post
Share on other sites

Jeg går utifra at du har en ekspansjonstank :yesnod: og da må den være det høyeste punktet i sløyfen. Utifra det burde du ikke få problem. :cheers:

Min erfaring baserer seg på en gastherm vann varmer med radiatorer hvor nivå avviker mer en 1 meter i høyde. Har du vurdert å legge til en radiator i steden for å flytte ?.

Link to post
Share on other sites

Har gass fyrt sentral fyr i båten. Har fire radiatorer, to i forkabin og to i akter kabin. Disse fire ligger ca i samme høyde. Jeg vurderer og flytte den ene fra akterkabin og sette den ute under kalesjen. Det jeg er litt usikker på er om det blir problemer med høyde forskjellen. Den ene ute under kalesjen blir noe høyere en de andre. Jeg har sirkulasjon pumpe på annlegget.

Er det noen som har erfaring rundt dette.

Skal du ha helårsbåt nå altså :wink:

 

INTERNT: Har satt inn litt varme jeg også ( hold deg unna stikkokontakten min) :lol:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Olpi

 

Var ned om båten i kveld, du var heldig :wink: det var en ledig kontakt......

Ho mor er litt frøsen av seg og savner litt varme ute under kalesjen, så derfor tenkte jeg og flytte en radiator fra akterkabinen. Jeg skal også isolere slangene, de har ikke vært isolerrt og lagt ned til bunn på båten. Regner med og få bedre effekt etter det.

Den høyste radiatoren kommer under ekspansjons tanken så jeg håper det går bra.

Jeg tror det også ligger en enveisventil i systemet, tenkte jeg skulle prøve og fjerne den for og få bedre gjennom strøming.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...