Gunga Din Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Eller er dette en helt håpløs konstellasjon? mvh tuffff tror ikke det, jag er inne på en liknande konstruksjon. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Jeg fikk laget targabøyle til den forrige båten min. Den savner jeg. Skal også få laget en til nåværende båt. Ideell til antenner, solcelle osv. Vurderer ikke en av disse mastene. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
tuffff Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 tror ikke det, jag er inne på en liknande konstruksjon. Skal også få laget en til nåværende båt. Hei Gunga Din og Krapyl. Har dere noen ide på hvordan disse skal se ut? Skal din også tjene som bakre bøyle til teltet, Krapyl? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Det med egen arm for påhengeren har jeg ikke helt skjønt. Jeg legger et tau over tverrstanga, behøver ikke å være vanskeligere enn det. Motoren er da ikke så tung at et par grader feil i forhold til en loddrett heising er noe problem. En annen fordel i forhold til arm med blok er at det blir litt friksjon når jeg haler. Da rutsjer ikke motoren ut i vannet bare fordi jeg skifter tak på tauet. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Det med egen arm .............har en badbrygga, som gör att jag kommer ikke in med gummibåten alldeles under (den framtida) targan Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
tuffff Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Nei, det var jo det. Dersom bøylen går nesten ut til jolla så trenger du vel ikke noen arm. Det er i de tilfellene det er litt mere en liten avstand. Jeg hadde for øvrig ikke tenkt på at du kunne bruke targabøylen til dette engang, jeg. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Skal din også tjene som bakre bøyle til teltet, Krapyl? Nei, jeg har sånt Hansentelt med fleksible bøyler. Den forrige targabøylen sto på dekk. Den neste vil bli sveist fast i rekka akterut. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.