Jump to content

Rosa båtfører og ev VHF kurs?


Sande (exSkjælø)

Recommended Posts

Hei alle jenter/damer.

 

Hva synes dere om at vi prøver få til et eget (rosa) båtfører og ev VHF kurs? Dette kan jo for eksempel gå parallelt med det andre kurset (og kanskje med en felles avslutning på Gamle Salten) eller det kan lages som en ren jentetur? Er det synspunkter på og interesse for dette?

 

Hilsen Skjælø

Link to post
Share on other sites

Bare en kommentar ang. Rosa sider:

Ønsker du å være med må du sende oss en IM eller epost, står mer om dette her.

Dette pga at man ikke oppgir kjønn når man registrerer seg på baatplassen.

 

Ingen behovsprøving utover at du selvsagt må være av hunkjønn... :smiley:

 

Noen bruker samme BP-konto som admiralen.

Det beste er om du benytter en egen konto, men dette krever at du har en egen epost adresse.

(Forumet godtar ikke to medlemmer på samme epost adresse)

Hvis noen har problemer med dette så send en epost til meg så sender jeg en Gmail invitasjon.

Problemet med innlogging på to forskjellige BP kontoer kan løses ved å benytte to forskjellige nettlesere, f.eks. at admiralinnen bruker Firefox og admiralen IE.

Link to post
Share on other sites

Bare en kommentar ang. Rosa sider:

 

Ingen behovsprøving utover at du selvsagt må være av hunkjønn... :smiley:

Da forstår jeg at det blir et ærefullt oppdrag om jeg slipper inn som eneste hane i kurven - nå har jeg riktignok lovet at jeg om nødvendig må låne meg en stakk, men, men :wink::wink:

 

Kjekt skal det iallefall bli hvis vi kan få historiens første jentekurs på båtplassen - jeg gleder meg allerede!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kan skjønne at Poseidon gleder seg til å være eneste hane i kurven, men skjønner ikke helt hvorfor det må være eget jentekurs?

Tok kurset selv for flere år siden, sammen med 11 karer, og det var da ikkeno' problem?

Vi jenter er da vel ikke dummere heller, slik at det må legges opp til et annerledes kurs, eller hva? :nonod:

a' mor

Redigert av Snoopy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi jenter er da vel ikke dummere heller, slik at det må legges opp til et annerledes kurs, eller hva? :nonod:

Der sa du det. Samfunnet fungerer slik at legges det opp til spesialtilpasninger, behander samfunnet de som trenger spesilatilpasninger som spesielle. Så enkelt er det og det gjenspeiler seg i alle deler av samfunnet.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Til Snoopy:

 

Hei.

 

Vi må ikke det, men tenkte kanskje noen ville synes det var hyggelig å ta det som en jentetur sammen med "likesinnede"

 

(Var ikke min mening å antyde at vi damer er dummere! Hvis noen har oppfattet dette slik, så beklager jeg på det dypeste!)

 

Og til Lotus:

 

Det du skriver om spesialtilpasninger skal jeg tildels være enig med deg i.

 

Akkurat dette kurset og eventuelle jenteturen betrakter jeg på lik linje med andre rene gutt/jenteturer. (f eks så er det endel damer som går i "klubb" sammen og reiser på turer i lag. Mennene deres gjør kanskje det samme, men turene blir forskjellige etter ønsker og behov. Vi faller muligens inn i mønsteret shoppingtur/friluftstur)

 

Til de som eventuelt måtte tvile, så vil (selvfølgelig) lærdommen på kurset være helt lik den som mannfolkene tar og altså ikke spesialtilpasset "dumme damer".

 

 

 

Skjælø

Link to post
Share on other sites

Til de som eventuelt måtte tvile, så vil (selvfølgelig) lærdommen på kurset være helt lik den som mannfolkene tar og altså ikke spesialtilpasset "dumme damer".

Skjælø

Hei Skjælø,

 

det er nå ikke så helt sikkert at lærdommen på kurset blir helt lik.......

 

Det kan godt være at jeg må legge inn litt ekstra stoff og noen ekstra nøtter på "jentekurset" for at det ikke skal bli for lett - all min erfaring tilsier nemlig at det er jentene som leverer de beste besvarelsene :flag:

 

Hvis vi bare får nok påmelding til å komme igang, så skal dette bli et alle tiders kurs!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det kan godt være at jeg må legge inn litt ekstra stoff og noen ekstra nøtter på "jentekurset" for at det ikke skal bli for lett - all min erfaring tilsier nemlig at det er jentene som leverer de beste besvarelsene :flag:

Flott med engasjerte damer, har selv holdt en del båtførerkurs alle med kjønnsblanding uten at det har medført noen komplikasjoner i det hele tatt.

 

Men beste besvarelse hos meg var en 16 år gammel gutt med 100% riktig besvarelse :smash::wink:

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Hei alle jenter/damer.

 

Hva synes dere om at vi prøver få til et eget (rosa) båtfører og ev VHF kurs? Hilsen Skjælø

Dette får meg til å drømme meg tilbake til de årene jeg bodde i araberverden, der var det alltid jenter/damer og menn adskilte, til og med i bryllupene... Det var en herlig tid :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Minner meg på den eneste gangen jeg klaget pga, kjønn.

Under en tur på byn, ble jeg bedt om og betale på nattklubb, damen slapp gratis inn. Utpå dagen derpå, langt utpå, knottet jeg ned en lengre mail til likestillingsombudet. De sente brev til nattklubben med kopi til meg. De påpekte at foretnigsmessig skjønte de logikken, er der jenter et sted betaler gutter hva som helst, men ulovlig var det altså. Så sørg for at kursene har nøyaktig samme innhold :cheers:

Må tilføyes at jeg jeg fikk en smule kritikk fra den andre kjønn, siden følgen var at de måtte betale også, ved neste besøk på samme etablisemang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...