Jump to content

GPS finner ikke posisjon.


Goddis77

Recommended Posts

Tilbakevendende problem på denne tid av året.

Ikke vært påslått siden September kanskje?

Nix almanakk.

La den være påslått noen timer, så kommer den, hvis den ellers er i orden.

Har ikke vært på siden April i fjor. Skal prøve å la den stå på i noen timer og se

Link to post
Share on other sites

Holder på å oppdatere det elektriske anlegget på båten min. Når jeg nå testet kartplotteren min, vil ikke GPS'en finne posisjonen min. Noen som vet hvorfor? Er den defekt?

Kartplotteren er en Simrad C32 eller noe sånt.

Dersom GPS'en din eller kartplotteren din har en utgang, f.eks til styring av autopilot, kan du koble denne til serieporten, evt. USB-inngang på en PC og overvåke satelittsignalene med Windows hyperterminal.

 

Dersom du ikke mottar noen NMEA-setninger er trolig kabelen fra GPSen skadet.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Hadde det samme problemet med min Raystar 380, det hjalp å bytte batteri. I modellene til Raymarine sitter et minnebatteri som husker siste oppdateringer og all info fra sist den var slått på, hvis dette batteriet går tomt finner ikke GPS en korrdinatene sine. Kan hende det er flere apparater som lever på minnebatterier :cryin:

Mvh

Heira

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...