Jump to content

Flatskjerm til eldre radar


Kornelius

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til om det går an å få eldre radardisplayer (CRT) konvertert over til flatskjerm (LCD)? Jeg har en Furuno FR-603D med en STOR displayenhet.

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

Takk for hurtig respons! Enig i at å mekke en CRT over til LCD blir umulig. Det jeg er ute etter er en enhet som gjør signalene "spselige" for en LCD.

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

Ja, håndboken viser en separat utgang for "Monitor". Videosignalene dit er parallelle med de som går til originalmonitoren. Om disse signalene lar seg konvertere til å passe for en LCD-skjerm er jeg i mål.

 

Så vidt jeg husker fra barnelærdommen forventer en CRT betydelig høyere spenning enn en LCD. Legger jeg styringssignaler for en CRT inn på en LCD er det vel bare LCD-forhandleren som har glede av det?!

Redigert av Kornelius (see edit history)

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

Om det er vanlige pc skjermer det er snakk om er det samme signalgrensesnitt mellom de to, 15 pinners d-sub (tror jeg det heter) eller VGA. At CRT skjermer har høyspenning inni tror jeg ikke har noe å si i denne sammenhengen. Om du scnner (eller fotograferer) den aktuelle siden fra håndboken og legger det ut, vil vi sikkert kunne si noe mer.... Eller om du kan finne den pluggen som er til ekstern monitor, kan du jo fotografere den..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Takk for positiv reaksjon, alle sammen! Jeg skal scanne/fotografere siden fra håndboken og legge den ut. Typen plugg som er benyttet står ikke beskrevet, men det kan umulig være noe problem å få tak i når/hvis jeg kommer så langt.

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...