Kornelius Startet 7.Februar.2006 Del på Facebook Startet 7.Februar.2006 Er det noen som kjenner til om det går an å få eldre radardisplayer (CRT) konvertert over til flatskjerm (LCD)? Jeg har en Furuno FR-603D med en STOR displayenhet. Sitér dette innlegget Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet): Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet Link to post
Boywonder Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Hvis skjermen på radaren din er en egen enhet, som er koblet til radaren via en VGA kontakt, er ikke dette noe problem. Men å konvertere en CRT skjerm til LCD, vil jeg nok påstå er fysisk umulig.. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Kornelius Svart 7.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Takk for hurtig respons! Enig i at å mekke en CRT over til LCD blir umulig. Det jeg er ute etter er en enhet som gjør signalene "spselige" for en LCD. Sitér dette innlegget Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet): Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet Link to post
Allan E Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Har du mulighet for å sette opp en slaveskjerm? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 En LCD skjerm "spiser" de samme signalene som en CRT, så det er mye mulig at du bare kan bytte dem om. (Hvis skjermen din er en egen enhet da..) Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Kornelius Svart 7.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 (redigert) Ja, håndboken viser en separat utgang for "Monitor". Videosignalene dit er parallelle med de som går til originalmonitoren. Om disse signalene lar seg konvertere til å passe for en LCD-skjerm er jeg i mål. Så vidt jeg husker fra barnelærdommen forventer en CRT betydelig høyere spenning enn en LCD. Legger jeg styringssignaler for en CRT inn på en LCD er det vel bare LCD-forhandleren som har glede av det?! Redigert 7.Februar.2006 av Kornelius (see edit history) Sitér dette innlegget Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet): Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet Link to post
Hallaron Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Om det er vanlige pc skjermer det er snakk om er det samme signalgrensesnitt mellom de to, 15 pinners d-sub (tror jeg det heter) eller VGA. At CRT skjermer har høyspenning inni tror jeg ikke har noe å si i denne sammenhengen. Om du scnner (eller fotograferer) den aktuelle siden fra håndboken og legger det ut, vil vi sikkert kunne si noe mer.... Eller om du kan finne den pluggen som er til ekstern monitor, kan du jo fotografere den.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Er det vga utgang er det tut og kjør som det blir sagt her, har du en composite utgang (coax) kan du klare det med ett tv apparat med ekstern video/scart. Men det beste er nok å slenge ut ett bilde her ja. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 7.Februar.2006 Del på Facebook Svart 7.Februar.2006 Velkommen til Baatplassen Korn , og gratulerer med ny flott båt .Ikke bare bare å gå og trippe og vente på og få henta den , men dem som venter på noe godt osv .... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Kornelius Svart 8.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2006 Takk for positiv reaksjon, alle sammen! Jeg skal scanne/fotografere siden fra håndboken og legge den ut. Typen plugg som er benyttet står ikke beskrevet, men det kan umulig være noe problem å få tak i når/hvis jeg kommer så langt. Sitér dette innlegget Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet): Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.