Jump to content

Verdens beste båtferie !


At-le

Recommended Posts

Jeg fantaserer snart om en frisk slør på glitrende sjø. Med en kold bajer i enden av turen.

Eller strandhugg på Stauper.

Eller å fly over bølgene med et vræl på akterspeilet.

Eller........

Det har vært nok vinter nå.

Til syden reiser jeg ikke uten å få betalt for det. Kan ikke se hva jeg skal der å gjøre.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Glemt brillene idag, thor? :lol:

 

Du kan jo ikke sammenligne penger med sex. :wink:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Noen som er misunnelige på sommer-hele-året i Bergen??? :lol:

Misunnelig og misunnelig.....

 

Mange ganger har jeg opp gjennom årene har vært i Asia, bl.a. på avsidesliggende øyer på Filippinene.

 

Her har jeg blitt misunnelig på det varme (ca 28 grader C) vannet, de flotte strendene, og det fantastiske landskapet, stjerneklar himmel og det klare vannet.

 

Men så har jeg blitt klar over utfordringene: regntiden, vindene, og naturødeleggelsene.

 

Drømmen brister....

 

Noe tilsvarende opplever jeg for vestlandet: flotte naturopplevelser, dype fjorder, fantastiske kystperler, lite is om vinteren,

 

men masse regn.

 

Statistikken er vel slik at nedbørsmengden er mindre på østlandet.

 

Dessuten har vi på østlandet et utrolig rikt maritimt opplevelsesmiljø:

 

Indre Oslofjord, Oscarsborg, Sansdpollen, Bolærne, Vasser, Hvaler, Missingen, Koster, Færder, den svenske vestkysten, Læsø, Anholt, Samsø osv.

 

Jeg tror ikke jeg misunner vestlandet......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...