At-le Startet 9.Februar.2006 Del på Facebook Startet 9.Februar.2006 Hei båtvenner. Synes det er deilig (verden beste) båtferie i sommer. Enig? Vi trives godt båt-sjøen-øy-land-osv. Det er ok å reise syden kun om vinter. Ikke meg. Kona reiste ofte syden sen høsten-vinter. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 9.Februar.2006 Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 Jeg fantaserer snart om en frisk slør på glitrende sjø. Med en kold bajer i enden av turen. Eller strandhugg på Stauper. Eller å fly over bølgene med et vræl på akterspeilet. Eller........ Det har vært nok vinter nå. Til syden reiser jeg ikke uten å få betalt for det. Kan ikke se hva jeg skal der å gjøre. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
At-le Svart 9.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 Til syden reiser jeg ikke uten å få betalt for det. Kan ikke se hva jeg skal der å gjøre.Ja enig med deg Krabyl At-le Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Februar.2006 Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 Til syden reiser jeg ikke uten å få betalt for det. Sterkt uenig med deg Krapyl. Selv ikke særdeles grov voldsutøvelse fra Ørnhild får meg til reise til syden.Ikke på villkår ! Ikke reiser jeg til Bergen heller selv om jeg må Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 9.Februar.2006 Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 (redigert) Glemt brillene idag, thor? Du kan jo ikke sammenligne penger med sex. Redigert 9.Februar.2006 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Krapyl Svart 9.Februar.2006 Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 reiser jeg til Bergen heller Egen post på overtidsregulativet. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
At-le Svart 9.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 Så morsom dere er : thor og vikers At-le Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Februar.2006 Del på Facebook Svart 9.Februar.2006 Det er 06 i år Vikers ! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 men har da nesten 6 hver dag ! Nesten 6 mandag, nesten 6 tirsdag, nesten 6 onsdag osv... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
o.b.lix Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Noen som er misunnelige på sommer-hele-året i Bergen??? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Noen som er misunnelige på sommer-hele-året i Bergen??? Misunnelig og misunnelig..... Mange ganger har jeg opp gjennom årene har vært i Asia, bl.a. på avsidesliggende øyer på Filippinene. Her har jeg blitt misunnelig på det varme (ca 28 grader C) vannet, de flotte strendene, og det fantastiske landskapet, stjerneklar himmel og det klare vannet. Men så har jeg blitt klar over utfordringene: regntiden, vindene, og naturødeleggelsene. Drømmen brister.... Noe tilsvarende opplever jeg for vestlandet: flotte naturopplevelser, dype fjorder, fantastiske kystperler, lite is om vinteren, men masse regn. Statistikken er vel slik at nedbørsmengden er mindre på østlandet. Dessuten har vi på østlandet et utrolig rikt maritimt opplevelsesmiljø: Indre Oslofjord, Oscarsborg, Sansdpollen, Bolærne, Vasser, Hvaler, Missingen, Koster, Færder, den svenske vestkysten, Læsø, Anholt, Samsø osv. Jeg tror ikke jeg misunner vestlandet...... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Jeg tror ikke jeg misunner vestlandet......Hørte om en som skulle ut fra indre Oslofjord i påsken i fjor, han ble liggende i nesten to timer i kø før han kom seg ut... Litt mange båter på liten plass? Jeg tror ikke jeg misunner østlandet...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.