Jump to content

Klubbhus


Tine IV

Recommended Posts

Har lagt inn forslag til årsmøte vi skal ha i havna vår nå snart ang bruk av klubbhus . Vi har et stort flott klubbhus med verksted , kontor og vakttårn på taket . Vi er ikke mange som er i havna på denne årstia , men vi som er der kunne tenkt oss å ha tillgang til klubbhuset (lokalet) . Har idag tillgang til vakttårn og verksted , men ikke inne i selve klubbhuset (eget kontor) . Da vi er i havna om dagen kunne det vært toppers og kunne sitti inne i klubbhuset og drekki kaffe og skravla . Kan tenke meg at vis dette hadde blitt kjent av medlemmer så kansje flere hadde kommet og vi hadde fått et sosialt båtmiljø på denna årstia også . Tipper mange pensjonister kunne syntes dette hadde vært fint.

Men dere veit , ikke lett alt ting da det fort forsvinner både det ene og andre .Altid noen som klarer og ødlegge sånt. Var vel tillgang til eget verktøyrom i verkstedet ,men måtte stoppe det da det forsvant for mye , folk lånte og borte blei det .

Har også hørt at dem har prøvd dette med klubbhuset også ,men må jo få dette til på en måte .

Alle bør jo ikke ha nøkkel dit ,kan jo få noen av oss som er mye i havna til å ta ansavar for dette , at han som åpner må også sørge for og passe på og låse . Eller noen fra styret (dem har nøkkler) kan komme og låse opp til noen faste tider , foreslått at til å prøve med et par tre timer på lørdager eller at det er et par mann som for denn oppgaven . Regner med at dette ikke blir lett , da det ikke er direkte overfylt på årsmøtene heller. Hadde håpet på synspunkter , forslag fra dere hva som blir gjort eller hvordan dere gjør dette hos dere som har klubbhus og er en stor havn (vi ca 400). Kunne tenkt meg og hatt noe andre eksempler og vise til når jeg skal på årsmøtet .

Må ellers si så det ikke er noen som missforstår her . Båthavna som jeg hører til , mener jeg er byens beste og vi har endel havner i komunen .Den er stor med flott annlegg og fri bruk av kran ,værksted og det meste , men mangler det og kunne sammles inne i klubbhuset .

Nå blei vel dette innlegget så langt at ingen gidder å lese det men sånn blei det og håper på synspunkter / forslag

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg ikke noen stor erfaring med dette, men kunne dette være en idè?

 

At dere "ildsjeler" går sammen om en vaktplan for de dager dere gjerne vil ha adgang til klubbhuset, og da tar ansvar for nøkler og låserutiner.

 

Alt som kan forsvinne låses inn på eget rom (eventuelt det som skal brukes signeres for av bruker ved utlåsing).

 

Vask gjøres før avlåsning? Vet ikke hvilke rutiner dere har der?

 

Er jo litt rart om dere ikke får tilgang til klubbhuset deres, men noen styrer er jo sære, så lykke til!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hei, Tine II!

Si ifra hvis du får gjennomslag for idèen, så kommer jeg bortom og bommer en kopp kaffe! :wink:

Har etterhvert fått et bra forhold til "sjefen sjøl" også. Hjelme er en trivelig kar.

 

Du får stikke bortom og hilse på Marcus i husbåten. Han har fått det veldig fint der! :yesnod:

Har fått plass i Oslo og skal taue "skibet" innover når snøen går.

Redigert av FrankA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her blir det itno bomming :nono:

Joda en vaktplan av noe slag hadde sikkert vært tingen , men trur dette er meget vansklig og få til av mange grunner . Etter det jeg forstår så kan ikke det være noe problem ,problem er til for å løses . Så flere innspill her motas med stor takk , for detta brenner jeg virkelig for og få et enda bedre båtmiljø i havna .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Her blir det itno bomming :nono:

Tine II

Er'u kjip på kaffen, eller? Har hørt at du er raus på "batterivannet" ditt... :lol:

 

Ellers har jeg stått på liste hos dere i 3 år uten at det har skjedd no'. Ser ut til at jeg får ordna meg plass til ny-båten i Pluggen,

men synes det er bedre miljø og forhold borte hos dere.

Det måtte jo vært gull å ha et treffsted om vinteren, som du foreslår. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Det måtte jo vært gull å ha et treffsted om vinteren, som du foreslår. :yesnod:

Det var jo det jeg hadde håpet på da , det er bare det og finne en løsning slik at det ikke blir stengt igjen tvert pga "tyverier" . Ufattelig mye rart folk klarer å dra me seg uten at det er dems . Var en bil i havna her rett før all snøen , sto å lempa inn et par moringer som ligger ved krana tenkte ikkeno på det jeg når vi er så mange kan jeg ikke kjenne alle som er her . Men han hadde ikkeno å gjøre hos oss , så da er vi to moringer mindre .

Skal huset åpnes så må vel det meste av løse ting fjernes , sånn er det vel bare .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hadde håpet på litt mere forslag og erfaringer fra dere , så jeg hadde litt mere kjøtt på beine når jeg skal prøve og argumentere for et åpent klubbhus på årsmøte . Må da være flere måter dette blir gjort på rundtom , eller er det stengt di fleste steder? . Ikke den letteste oppgaven trur jeg vis det blir som "vanlig" 20-30 stk av 400 medlemmer som kommer og kun av den "gammle" stilen . Sånn har det vært og sånn skal det være , ikke alt som er like lett og forandre på men det er lov og håpe da ...

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hos oss i Larvik Båtforening har vi åpent i Jugebua (vaktbua nede i havna) hver dag hele året. Fast oppmøte av "Stillehavsflåten" og gamle bryggeseilere som skaper et genuint miljø. En mann tar seg av rengjøring og kaffekoking/innkjøp osv. for en liten slant i året. Dette fungerer utmerket hos oss. Såpass at folk fra andre båtforeninger er fast inventar, og det er bare hyggelig.

Klubbhuset ligger oppe på opplagsplassen og er normalt ikke åpent.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Hadde håpet på litt mere forslag og erfaringer fra dere , så jeg hadde litt mere kjøtt på beine når jeg skal prøve og argumentere for et åpent klubbhus på årsmøte . Må da være flere måter dette blir gjort på rundtom , eller er det stengt di fleste steder? . Ikke den letteste oppgaven trur jeg vis det blir som "vanlig" 20-30 stk av 400 medlemmer som kommer og kun av den "gammle" stilen . Sånn har det vært og sånn skal det være , ikke alt som er like lett og forandre på men det er lov og håpe da ...

 

Tine II

Hvis dere er mange nok så kan dere danne ett nytt styre, kan være enklere det enn og få det gamle styret på bedre tanker. Holmestrand båtforening er ihvertfall blitt en del bedre når noe av styret ble byttet ut. Ting ble litt lettere.

 

Kan du ikke ta utgangspunkt fra de gamle vedtektene og finpusse på disse, og evt legge til litt.

Er litt vanskelig og foreslå noe konkret når man ikke vet hva som gjelder fra før

Link to post
Share on other sites

Takker for svar , ser jo og hører at det er åpent rundtom så det bør jo være en mulighet til og få dette til .Nå står det jo også i havneinstruksen at det skal være til bruk av alle andelsinnhavere , bare kjøp nøkkel !!!!

Har nøkkel , men den paser alle plasser utenom inn i det hellige .Kan jo prøve og oppdatere dere etter årsmøte ,er en uke til så spørs om jeg husker det da :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Takker for svar , ser jo og hører at det er åpent rundtom så det bør jo være en mulighet til og få dette til .Nå står det jo også i havneinstruksen at det skal være til bruk av alle andelsinnhavere , bare kjøp nøkkel !!!!

Har nøkkel , men den paser alle plasser utenom inn i det hellige .Kan jo prøve og oppdatere dere etter årsmøte ,er en uke til så spørs om jeg husker det da :wink:

 

Tine II

Husk og legg inn forslag til årsmøtet skriftelig, det kan være smart.

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Husk og legg inn forslag til årsmøtet skriftelig, det kan være smart.

Lykke til

Skriftlig forslag til årsmøte skal være levert styre minst 8 dager før møte .Er vel sånn stort sett overalt , mange som har 14 dager før . Forslaget er levert postkassa 8/2-06

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei Tine II.

Jeg hører til i Sætre ¨Båtfrening og der har vi et fint klubbhus med oppholdsrom,toalett,dusj og verksted,og alle medlemmene som har båtplass har nøkkelkort til huset fasiliteter.Hver morgen

hele året er det kaffe fra ca.7,30 og frem til 9,30-10,00 alt ettersom.Det er stort sett samme som er der hver morgen,men alle er hjertelig velkommen til å komme å få en kopp kaffe og slå av en prat.Det var en del negative at det skulle vere tilgang til verkstedet som er bra utstyrt,men det har godt bra noen få ting er blitt borte.

Ha en fin kveld :cheers:

Hilsen Nor_west

Redigert av Nor_west (see edit history)
Link to post
Share on other sites

........Tipper mange pensjonister kunne syntes dette hadde vært fint............ Hadde håpet på synspunkter , kanskje tenkt meg og hatt noe andre eksempler og vise til når jeg skal på årsmøtet .

Drammen Seilforening har en veldig oppegående pensjonist-gjeng som du sikkert kan henvise til. Alt fra "ungdommer" rundt 60 til de mer "ærfarne" mellom 80 og 90. De har sosialt samvær i klubbhuset hver onsdag. Ikke bare er det hyggelig for pensjonistene selv, men jeg kan love deg at de gutta har sitti og finni løsninger på mang ett problem over en kopp kaffe. Ikke bare teoretiske løsninger, men de tar også tak i vedlikehold og forbedringer og er en kjemperessurs for foreningen.
Link to post
Share on other sites

de gutta har sitti og finni løsninger på mang ett problem over en kopp kaffe. Ikke bare teoretiske løsninger, men de tar også tak i vedlikehold og forbedringer og er en kjemperessurs for foreningen.

Sånn det skal være vel , istedenfor og kansje gå i ræva på kjærringa hele dagen. Lov og håpe her også ,veit noen fra havna leser innlegg her og noen er medlemmer . Sitter nå i båten jeg om vinteren selv om jeg ikke kommer ut pga isen , kommer stadig besøk ombord og drekker opp kaffen min . Fint det da , men enda finere om det kunne vært som det er hos dere andre og fått detta kjent , da hadde jeg blit glad . For jeg tipper det er behov for det hos oss og andre steder som ikke har det sånn .

Nei nå må jeg sove , imårra er det kansje mc fest og da må man være opplagt .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det var full respons fra hele møte det , eller det vil si jeg fikk jobben og starte opp når jeg ville og evt ta med meg en til på dette før møte starta . Årsmøte syntes det var en flott ide . Så da var jo det i box , ikke dermed sagt folk kommer for det men da er det prøvd . Så da skal jeg prøve å ha åpent klubbhus snart i hjemmehavna mi , strek slutt . :flag:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

det lät bra Tine II !

 

hade samme spm förra året med styret i vår klubb!

 

fikk til svar

'hur skulle det vara om vi hade klubbhusen (vi har 2 klubbhus ett i varje havn) öppna året om,

vem skall vara ansvarig osv osv'

( til saken hör, att alla i styret har nycklar til klubbhusen! :blush: )

 

 

men fler o fler har ställt samme spm, så på årsmötet i år, så kom det glädjande besked, vi skifter

cylindrer i låsen, så att alla som har nykkel til bommen, (in i havnen) även kan komma in i klubbhusen! :smiley::smiley::smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Der kan du se , hjelper å ta opp ting . Har det som sagt bra ombord jeg men kan jo være at det kommer folk ettervært og bruker huset og skravler å løser verdensproblemer. Ting som må fixes i havna er sikkert mange som har løsninger på ting som kansje ikke koster no . Tiden vil vise ettervært om dette er noe , men det må jo få en mulighet til og bli kjent at muligheten er der . Da har jeg fått meg en ny jobb .kaffekoker'n Tine II ,hehe..............

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Der kan du se , hjelper å ta opp ting . Har det som sagt bra ombord jeg men kan jo være at det kommer folk ettervært og bruker huset og skravler å løser verdensproblemer. Ting som må fixes i havna er sikkert mange som har løsninger på ting som kansje ikke koster no . Tiden vil vise ettervært om dette er noe , men det må jo få en mulighet til og bli kjent at muligheten er der . Da har jeg fått meg en ny jobb .kaffekoker'n Tine II ,hehe..............

 

Tine II

Dere har jo en fantastisk havn i Solviken.

 

Den er misunnelsesverdig.

 

Hvordan blir mulighetene for oss fra den andre siden av fjorden til å fylle diesel til våren (mai 06 osv)?

Link to post
Share on other sites

Dere har jo en fantastisk havn i Solviken.

Den er misunnelsesverdig.

Hvordan blir mulighetene for oss fra den andre siden av fjorden til å fylle diesel til våren (mai 06 osv)?

Takker , sikkert bare og komma det , kan ikke sjønna noe annet . Hjertlig velkommen til Horten's flotteste havn :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...