Jump to content

Jabsco lyskaster skrangler litt


olpi

Recommended Posts

Uten at jeg vet ville jeg sagt at nye lyskaster skal da ikke skrangle, om ikke det er en skrue, eller mutter du kan stramme til (til lokket, eller slikt?).

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det stemmer at den skal slure, men jeg lurte på at virket løs under "skallet". Har nå koblet den opp og prøvd den provesorisk og den fungerer helt fint.

Den skal nok kanskje være litt slarkete vetikalt. Det er jo kun "innmaten" som beveger seg når man kjører den vertikalt opp/ned. Når man kjøre den sideveis/horisontalt så beveger hele lyskasteren (innmat og plastcover) seg. Bare sokkel står da stille.

 

Tenkte bare om en som har maken kunne prøve å bevege innmaten i sin og se om den er litt løs opp/ned. Bare å skyve litt på glasset i front så merker man fort om den beveger seg litt/slarker.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Joda selve lampen virker noe "løs" ekte plastikk, men ville tro at det er riktig at den virker noe slarken, for og bruke ett godt gammelt utrykk. Får ikke intrykk av at det vil påvirke noe, så det er ivertfall ikke transportskader, men enig i at innpakningen ikke var egnet til og imponere.

Skal bli spennede og se hvordan den virker når den kommer på båten :flag:

Link to post
Share on other sites

Fikk tilsendt Jabsco lyskaster 135 SL idag. Stusset over hvor dårlig den var pakket.

Innmaten skrangler litt og kan beveges litt vertikalt. Skal der være slik?

 

Ville bare høre med om noen har en slik lyskaster og om denne "skranglingen" er normalt.

Jeg hadde slik i 5 år - den skranglet ikke ved montering.

 

Det er ikke "farlig" å løsne toppdelene fra hverandre for å finne årsaken til evt. ulyder.

 

Jeg brukte kasteren endel og opplevde at tannhjulet for opp/ned regulering etter hvert streiket - tannhjulene ble spist opp. Klarfte aldri å finne årsaken.

 

Håper du blir fornøyd med din kaster.

 

Selv gikk jeg over til Guest.

Link to post
Share on other sites

men det virket litt "billig" til å være Jabsco.

Jeg deler din oppfatning - jeg ble lett overrasket da jeg monterte tilsvarende kaster.

 

Imidlertid er lyset svært bra, og fjernkontrollen virker også svært bra -

når de vertikale og horisontale tannhjulene er inntakte. Har truffet flere med tilsvarende kaster som har fått problemer etter noen år.

 

(Men det er vel et fåtall som bruker kasteren noe særlig mer enn maks 1 time per sesong)

 

Fjernkontrollen er også egnet til å monteres ved hovedlysbryteren dersom du velger å fjerne monteringsplaten og bare beholde "joysticken". Da tar den mindre plass. Lykke til med monteringen - det er godt å ha lys i mørket, særlig ved ankring i uthavner hvor alt er "svart".

Link to post
Share on other sites

Har sendt en mail til forhandler, og vil avvente svar derfra før jeg demonterer deksel. Den virker jo tilsynelatende fint, det har jeg sjekket.

M.a.o. sannsynligvis ikke noe farlig, men det virket litt "billig" til å være Jabsco.

Du får oppdatere oss på hva forhandleren har og si :smiley:

Link to post
Share on other sites

Fikk tilsendt Jabsco lyskaster 135 SL idag. Stusset over hvor dårlig den var pakket.

Innmaten skrangler litt og kan beveges litt vertikalt. Skal der være slik?

 

Ville bare høre med om noen har en slik lyskaster og om denne "skranglingen" er normalt.

Hei,

bestilte også en Jabsco lyskaster fra H.M. den har ingen skrangling.

Link to post
Share on other sites

Det er vistnok ikke normalt at det skal være slark i lyskasteren. Fikk beskjed om å returnere den til HMB så sender de en ny.

Synes det var litt rart at den slarket vertikalt. Regner med at eventuelle tannhjul er fintagget og ikke har så mye slark.

 

Ja, ja det er en stund til jeg får montert den så det ikke noe problem å vente på ny.

 

Happy ending :flag:

 

 

...... får vi håpe. :lol:

Link to post
Share on other sites

Det er vistnok ikke normalt at det skal være slark i lyskasteren. Fikk beskjed om å returnere den til HMB så sender de en ny.

Synes det var litt rart at den slarket vertikalt. Regner med at eventuelle tannhjul er fintagget og ikke har så mye slark.

Flott at det ordnet seg.

 

Lykke til med ny kaster.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...