Jump to content

62 fot Prosjekt ...


Divemaster

Recommended Posts

300 000,- var ikke mye penger for det der??

 

Where`s the catch?

 

Koster jo fletta for å få noe slikt inn i norge, og ikke minst til norge, men allikevel...

 

En skulle hatt noen veldig store noen til å kose seg med. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ser jo ut til å være en fint prosjekt det der ja... selv om Fru Halvorsen skal en drøye 180000 kroner i hk avgift pluss litt moms for båte....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Åhh - dæsken! (Slagge, sikle...:crazy:). Kunne ikke dy meg for å regne litt. Med såpass mye hester ombord, løper det på over 250' bare i HK avgift og MVA. Vet ikke hvordan det stiller seg med CE på denne. Blir sikkert et saftig tillegg i prisen hvis denne må CE godkjennes. Men uansett hvordan man snur på det, så virker det som man får utrolig mye båt for pengene her. Løp og kjøp, sier nå jeg. Hvis man har nødvendig kapital og nok fritid å ta av uten at det blir problemer ift familie og venner :rolleyes:. Dette hadde blitt litt av en prosjekttråd og fulgt. Noen som føler seg kallet? Ok67 - er ikke du uten prosjekt om dagen?

Link to post
Share on other sites

...Hvis noen med fet lommebok vil steppe inn som personlig sponsor, er det bare å si ifra

Det kunne vært et artig eksperiment og gått sammen og spleiset på båten, hvis det finnes noen med mot og lyst til å gå løs på prosjektet. Ser for meg at medlemmene kjøper seg inn med andeler ut fra en viss sum pr. andel. Den som står for jobben får et på forhånd avtalt andeler gratis som motytelse for jobben. Andelene må ta høyde for nødvendige påkostninger. Skulle vedkommende gå lei underveis, selges båten - en viktig forutsetning er at den ikke synker i pris, og alle deler salgssummen ut fra det antall andeler man besitter. Skulle prosjektet bli fullført, har den som har stått for arbeidet førsteretten på å løse inn andelene og kjøpe båten selv. Alternativt løse inn noen andeler litt etter litt, etter hvert som noen trenger pengene og ønsker og bli kvitt sine andeler. Alternativt at båten selges ferdig satt istand. Vinn-vinn for alle. De som går inn med andeler får (sannsynligvis) avkastning på pengene. Den som forestår jobben får mulighet til å komme igang med jobben uten å måtte ta opp altfor mye lån - med mulighet til å løse den inn senere etter hvert som vedkommende har spart seg opp penger. Selvsagt med pålagt plikt til å rapportere fyldig her i forumet minst en gang i uken med bilder. Fantaserer her nå, men det kunne vært et interessant eksperiment. Det er mer enn 6000 potensielle investorer i forumet nå, så det kunne vært interessant og sett hva hver andel kom på...
Link to post
Share on other sites

Ser ut som fint prosjekt ja, her er et til 62 fots prosjekt for oss som liker best pinnebåter: annonsen på finn.no sikle sikle, ser ut som en skikkelig lekker båt det også......

 

Morten

Denne 62 foteren ser jo riktig fin ut i fasongen med tanke på at det er ferrocement.

Skrog, dekk og cocpit bærer ikke preg av cement.

Men det er mye arbeid igjen.... :diving:

Link to post
Share on other sites

Timeshare? :confused:

Det er vel ikke så mange som har den store interessen ... må jo ha ordentlige papirer, pga. størrelsen.

Nei, jeg tenkte mer i retning av en ren investering hvor fornøyelsen av å kunne følge prosjektet via rapportering i forumet følger med som en del av pakken. Fortrinnsvis med så mange investorer at summen blir lav nok til at det ikke betyr all verdens for den enkelte investor. Men som sagt, ren feberfantasi. Men hva annet skal man foreta seg da med gården allerede full, alle mulige sparemidler oppbrukt for en god del år framover, og det samme med fritiden? Da må man tenke kreativt for å kunne fortsette utvidelsen av flåten! :cool:
Link to post
Share on other sites

Denne 62 foteren ser jo riktig fin ut i fasongen med tanke på at det er ferrocement.

Skrog, dekk og cocpit bærer ikke preg av cement.

Men det er mye arbeid igjen.... :diving:

Ja, den ser skikkelig fin ut. Var sist til salgs for et års tid siden hvis jeg husker rett. Hadde en hatt ubegrenset pågangsmot eller masse penger hadde det vært artig. Forrige gang den var til salgs stod det at tegningenen var basert på en av de gode gamle Sparkman & Stephens Swanene. Men, men....

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg tenkte mer i retning av en ren investering hvor fornøyelsen av å kunne følge prosjektet via rapportering i forumet følger med som en del av pakken. Fortrinnsvis med så mange investorer at summen blir lav nok til at det ikke betyr all verdens for den enkelte investor. Men som sagt, ren feberfantasi. Men hva annet skal man foreta seg da med gården allerede full, alle mulige sparemidler oppbrukt for en god del år framover, og det samme med fritiden? Da må man tenke kreativt for å kunne fortsette utvidelsen av flåten!

62-foter'n på Mjøsen?

 

Men den ser spennende ut. Hadde det bare vært jern. Forstod jeg det riktig når jeg oppfattet tre lag mahogany? I såfall er det en gedigen råtefelle. I kalde farvann er det også fare for at treverket får frostskader om vinteren. Enten den ligger på land eller i vannet.

 

For oss som bor i sydøst-Norge behøver ikke båten å komme til Norge i det hele tatt. Fraktes den på egen kjøl, sklir den inn i Sverige uten ut- eller avgifter, hvis jeg har forstått systemet riktig. Der jeg har båt er det mange nordmenn med "EU-båter". De kan lovlig dra hele verden rundt, bare ikke med norsk skipper til Norge. Da blir det forsøk på smugling, med krav til HK-moms-og -alt-det-der.

Link to post
Share on other sites

.....bare wincharna er vel runt 15kkr / stk

Vinsjer kan du jo STØPE selv i sement :wink: - er ikke det en ferro-sement båt da........ :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Åhh - dæsken! (Slagge, sikle...:crazy:). Kunne ikke dy meg for å regne litt. Med såpass mye hester ombord, løper det på over 250' bare i HK avgift og MVA. Vet ikke hvordan det stiller seg med CE på denne. Blir sikkert et saftig tillegg i prisen hvis denne må CE godkjennes. Men uansett hvordan man snur på det, så virker det som man får utrolig mye båt for pengene her. Løp og kjøp, sier nå jeg. Hvis man har nødvendig kapital og nok fritid å ta av uten at det blir problemer ift familie og venner :rolleyes:. Dette hadde blitt litt av en prosjekttråd og fulgt. Noen som føler seg kallet? Ok67 - er ikke du uten prosjekt om dagen?

HK-avgiften kommer man vel ikke utenom.

 

Denne båten synes å bli importert fra UK som er et EU-land, og dermed skulle vel ikke CE-godkjenningen bli noe tema?

 

Jeg oppfattet at CE-godkjenning gjelder import av båter fra andre enn EU-land?

Link to post
Share on other sites

HK-avgiften kommer man vel ikke utenom. ........Jeg oppfattet at CE-godkjenning gjelder import av båter fra andre enn EU-land?

CE godkjenning er ikke nødvendig da den er eldre, og registrert i EU før 1985... sikkert en del prutningsmonn (10 - 20%) her også, samt at man sikkert lett kan nedjustere dieselpumpene til å gi mindre diesel ...... (hvis jeg husker riktig vedr disse maskinene....)....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Ser ut som fint prosjekt ja, her er et til 62 fots prosjekt for oss som liker best pinnebåter: annonsen på finn.no sikle sikle, ser ut som en skikkelig lekker båt det også......

Morten

Ja nede i den kjelleren er det sikkert koselig, med alle de store vinduene... :puke: Redigert av Medusa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...