bolla Startet 9.Februar.2006 Del på Facebook Startet 9.Februar.2006 Er det mulig å "lure" en regulator m senseledning? fks. med en diode eller lignende til å gi høyere volt? Eller blir det bare kål og grå røyk... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 Alt er mulig Om du har ekstern sense kan du ved hjelp av to motstander lage en spenningsdeler og mate midtpunktet tilbake på sense.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bolla Svart 10.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 Jaha?Så jeg gjør hva for å øke volt ca:0.5-0,6v?snakker om lading av bare en batteribank... greit å kunne justere litt på spenningen på usa regulatorer..litt slappe.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 Jaha?Så jeg gjør hva for å øke volt ca:0.5-0,6v? En diode i senseledningen gir ca 0.7V Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
bolla Svart 10.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 (redigert) Da antar jeg at det er mellom batteri og regulator på senseledning jeg monterer den, og at den skal slippe strøm fra batteri mot reg, og at den ikke trenger å tåle så store effekten.. teste litt så gir jeg mld hvordan det går... takker så mye. Redigert 10.Februar.2006 av bolla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
koh Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 (redigert) Hei ! Det fungerer - jeg har gjort det - hadde en bryter der jeg hadde muligheten til å steppe opp en eller to dioder i serie for hhv 14,7 og 15v (gamle ge-dioder) - men opplevet vel at det ikke ga meg allverden. Det er jo først når batteriene er 80% fulle at du får noe glede av det, og så var det å vite når du går over i koking - jeg vet ikke noen annen måte å finne det ut på enn å titte nedi batteriet. -ko Redigert 10.Februar.2006 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bolla Svart 10.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 for min del er det å få ut 14.4 og ikke 13.8 som det er i dag... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Baisiken Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 En bekjent av meg som er bilelektriker hadde manuell laderegulering i sin båt. Han hadde en form for pot.meter på dashbordet og regulerte ladingem med denne sammen med volt- og amp.meter. Etter oppstart kjørte han på kraftig lading en stund og regulerte ned etterhvert. Men, som han sa: Dette er ikke for "Hvermansen", du må vite hva du gjør. Jeg vet ikke hvordan dette var løst elektrisk, og hadde ikke skjønt noe allikevel. Men han kjørte hele sommerferien uten å mangle strøm, mens vi andre måtte slite med strømmen. Det jeg vil fram til med dette innlegget er at du muligens kan snakke med en bilelektriker eller en annen ekspert for å se om dette kunne være noe å tenke på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 Er ikke dette her som å finne opp kruttet igjen da ? Ladac og Sterling har løst dette eller misforstår jeg noe igjen ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 (redigert) ...eller misforstår jeg noe igjen ?Tror nok du er på riktig jorde For å være litt stygg så synes jeg det er det rene idioti å lage manuelle løsninger når der finnes så robuste og enkle og ikke minst idiotsikre ladeløsninger Selv er jeg så dum at jeg ikke vil tenke på andre ladeløsninger enn skilledioder og Ladac regulator (eller tilsvarende), enkelt og robust og INGEN manuelle ting å tenke på, og det beste av alt: Batteriene har det godt... Redigert 10.Februar.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 10.Februar.2006 Del på Facebook Svart 10.Februar.2006 En klar forbedring å spore da for strøm er et mysterium for meg Er på vei til å bestille Jorgs berømte system,jeg må bare tenke ut noen dumme spørsmål til så er vi nok i boks. Når det gjelder strøm og lading og sånt så overlater jeg tenkinga til andre som skjønner dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.