Kildal Startet 12.Februar.2006 Del på Facebook Startet 12.Februar.2006 Hei Er det noen som vet dreiemomentet til kad300? Ser D6 310 har 740nm v/2500 rpm Har prøvd og søkt på kad 300 men det er ikke opplyst noen sted. Kad 300 er 3,6l mens D6 er 5,5l, Har vert interesant og vite i og med jeg skal ha en D6 i min nye Riviera 925 Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Ingar Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Mulig det er besvart her. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Har vert interesant og vite i og med jeg skal ha en D6 i min nye Riviera 925 Ole Det stemmer som Ingar linket til - der står det litt info om D6 kontra KAD 300. Forskjellen i praksis er etter min erfaring enda større. KAD 300 drar seg sakte opp mot maks dreimoment, mens D6 kommer som et skudd. D6 310 trenger ca 1500 Omin før den begynner å trykke. D6 350 kommer tidligere pga kompressoren Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 12.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Her får man kjapt svar må jeg si! Ser ifølge innlegget at kad 300 har betraktelig lavere dreiemoment som åsså er merkbart når man skal opp i plan. Ser også at det er store forbedringer støymessig åsså. Hvordan er det med service intervaller på D6 , går det an å få tak i servicesoftwaren til motoren slik at man kan "logge" seg på og lese av diverse? eller er den kun tilgjengelig for servicepersonell fra Volvo Penta? fikk tak i softwaren til edc som funket fint! Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Her får man kjapt svar må jeg si! Ser ifølge innlegget at kad 300 har betraktelig lavere dreiemoment som åsså er merkbart når man skal opp i plan. Ser også at det er store forbedringer støymessig åsså. Hvordan er det med service intervaller på D6 , går det an å få tak i servicesoftwaren til motoren slik at man kan "logge" seg på og lese av diverse? eller er den kun tilgjengelig for servicepersonell fra Volvo Penta? fikk tak i softwaren til edc som funket fint! Ole Det du også må se på på KAD 300/D6 er forskjellen på når dreimomentt er på sitt høyste. Om jeg husker rett har D6310 max Nm rundt 2000 Omin, mens KAD300 har max NM på rndt 3400 Omin. Det merker man veldig godt når båten skal i plan VP kommer om bord med en liten HP Palm som settes i motoren for å lese av og fikse softwaren. Snerten liten sak som jeg ikke tror de selger åpent. Standard instrumentene til d4/D6 gir mulighet for å lese av feilmeldinger, men vil du hente ut mer info av motoren kan du koble til et EVC display Koster ca 12000 tror jeg. Da kan du lese ut mye mer detaljert info om motoren. Serviceintervallene på D4/D6 er førstegangsservice etter 50 timer, deretter hver 100 time/1 gang pr år om jeg husker rett. Jeg har ikke brukerhåndboka til motoren lenger etter at 300 Sport overtok Bittliten III. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 12.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 D6 er tingen!! Tenkte og montere Raymarine sin E serie kombi instrument og koble til nmea utgangen fra motoren til den , da får man mere detajert info på samme skjerm som kartplotter/ekkolodd ,samt koble denne til tv ombord slik at man får større bilde til passasjerer . Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Simrad kommer med samme funksjonalitet i løpet av våren - i følge info fra London boatshow. Men bildeinngang har ikke Simrad ennå Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 12.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 hva er best,simrad eller raymarine? Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 hva er best,simrad eller raymarine?DET er en lang diskusjon - jeg foreslår at du starter egen tråd om dette så det ikke blir to store diskusjoner om ulike saker i en tråd. Regn med stort engasjement Smak og behag tror jeg veldig mye. Noen ting er bra, noen ting er dårlig på begge. Jeg foretrekker Simrad p.t - først og fremst fordi jeg synes skjermen på CX 44 er bedre enn på C120 i sollys. E 120 harbedre skjerm enn C 120, men koster også mer enn C og Simrad CX Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 hva er best,simrad eller raymarine? Furuno?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Simrad kommer med samme funksjonalitet i løpet av våren - i følge info fra London boatshow. Men bildeinngang har ikke Simrad ennåEn ting skal du ha Bitteliten, du står imot. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 En ting skal du ha Bitteliten, du står imot. Enig. Bitteliten kvalifiserer til kraftig skjeggvekst, han også!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Enig. Bitteliten kvalifiserer til kraftig skjeggvekst, han også!! Fyren fortjener intet mindre enn en en spesial laget SIMRAD TURBAN ! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 (redigert) Prøvde å tegne skjegg og Smrad-turban på disse, men fikk det ikke til, dessverre. Redigert 12.Februar.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
300 Sport Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Brukerhåndboken til D6-310 sier følgende om service: -Skifte oljefilter på motor første gang etter 20. time (regner med at det er gjort, Bitteliten ), deretter for hver 200. driftstime. -Skifte olje på motor etter hver 100. driftstime. -Skifte olje på drev/gir etter hver 200. driftstime. -Skifte luftfilter etter hver 200. driftstime. -Brennstoffilter bør skiftes hvert år. Videre står det i instruksjonsboken fra VP at service 1 gang pr år rekommenderes, hvor blant annet det ovennevnte gjennomføres hvis båten ikke har oppnådd driftstimeantallet tidligere i sesongen og de forskjellige skifte dermed allerede har blitt gjennomført. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 En ting skal du ha Bitteliten, du står imot. Jeg driver bare generell folkeopplysning jeg. Skjegg liker ikke ØKH Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Jeg driver bare generell folkeopplysning jeg. Skjegg liker ikke ØKHFolkeopplysning ?Religiøs fanatisme er vel mer dekkende. Med eller uten SIMRAD TURBAN Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 15.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 Har Vp noen krav til sevice fra fagpersonell i forhold til garanti og slik? Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 15.Februar.2006 Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 Har Vp noen krav til sevice fra fagpersonell i forhold til garanti og slik? Ole Nå har jeg lært at jeg skal vokte meg vel for overhode å uttale meg om noe for ikke å bli ansett som fanatisk. Virker som om noen er mer opptatt av hva andre mener enn de selv mener MEN VP krever at service utføres at autoriserte verksteder og innenfor angitte intervall for at garantien skal gjelde Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 15.Februar.2006 Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 MEN VP krever at service utføres at autoriserte verksteder og innenfor angitte intervall for at garantien skal gjelde Det gjør de nok, men kjøpsloven sier så vidt jeg vet ikke noe om det, så om vedlikehold er utført, ville jeg tro at de må overholde garantien uansett, eller tape rettsaken. Vet lite om VP, men kjøpte ny Yanmar og de la ut om autiserte verksted, etter en lang diskusjon innrømmet de at de nok ville slite med og vri seg unna garantien så lenge vedlikeholdet var utført. Men da må man kunne dokumentere det osv, og hvem gidder det, så merkeverksteder lever godt enten det er ene eller andre merket. Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 15.Februar.2006 Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 Litt på siden av diskusjonen det her også, men hva sier Volvo om innkjøring av D6? Er i ferd med å anskaffe skute med en slik motor i disse dager Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Februar.2006 Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 Litt på siden av diskusjonen det her også, men hva sier Volvo om innkjøring av D6? Er i ferd med å anskaffe skute med en slik motor i disse dagerHar du sagt A= motor kan du jo også si B=båt Regner ikke med at du skal ha den motoren i Beetlen Husker jeg rett i farta er det ganske normal innkjøringsprosedyre: først 10-20 time ikke maks turtall og varier turtall innimellom. Instruksjonsboka ligger på VP i pdf format Her er utklipp fra boken Sitér dette innlegget Link to post
Laguna Svart 15.Februar.2006 Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 (redigert) Fra D6/D4 manualen: Inkörning Motorn skall ”köras in” under de första 10 driftstimmarna enligt följande: Kör motorn i normal drift. Full belastning skall dock inte tas ut mer än under korta perioder. Kör aldrig motorn långvarigt med konstant varvtal under denna tid. En högre förbrukning av smörjolja är normal under inkörningsperioden. Kontrollera därför oljenivån oftare än vad som normalt rekommenderas. Efter de första 20–50 driftstimmarna skall ”Första serviceinspektion” utföras. För mer information: Se Garanti- och serviceboken. Last ned manual: Volvo Penta Manualer Redigert: Litt sent ute med denne Info !!! Redigert 15.Februar.2006 av StHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 15.Februar.2006 Del på Facebook Svart 15.Februar.2006 Takk for kjapp tilbakemelding med fin info. Litt stor i Beetle, men passer ypperlig i en 33 Skilsø under kontrahering - synes du ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Februar.2006 Del på Facebook Svart 16.Februar.2006 Litt stor i Beetle, men passer ypperlig i en 33 Skilsø under kontrahering - synes du ikke? Nydelig motor er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.