Jump to content

6,2/6,5 l. GM diesel


erwin-abel

Recommended Posts

Ja - det ser ut som du har rett. Beklager. Den med delvis marinisering er en Ford 7.3 liter. En generell annonse for GM motorer også. For litt ( er vel en god stund nå) stod det en 6.2 liter som hadde stått i en Suburban (hadde ca 160' km tror jeg) som ennå ikke var marinisert, men den er ikke der lengre

 

Er det stor forskjell på GM og Ford (amerikanske) bilmotorer? Er ikke begge deler i GM paraplyen?

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

www.offroad.no er et bra sted å begynne å nøste. Der finner du det meste om chevy 6,2/6,5.

7,3 litern fra International er forøvrig holdt for å være en mer driftssikker motor, enn chevy 6,2/6,5, men siden det er færre av dem, er vel både kompetansen og deletilgangen dårligere.

 

Mvh Emil

 

edit: obs, feil bruker.......sorry muttern.

Redigert av Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Da jeg skulle overhale min GM 6,2L Diesel pga havari, kjøpte jeg likegodt en 6,5L blokk av en kar Østpå. 10.000 for en blokk som hadde gått 20.000km i en Chevy.

Mariniseringssett får du av WIC.no eller DP Service i Haugesund. Dette er Penisular. Selv har jeg Bowman varmeveksler og oljekjøler + hjemmelagde eksosmanifoiler, men regner med at ett komplett mariniseringskit ligger på rundt 50-60.000 kr.

 

Flott at flere vurderer GM synes nå jeg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...