erwin-abel Startet 12.Februar.2006 Del på Facebook Startet 12.Februar.2006 Heisan Er det noen som kjenner til hvor det finnes brukte bil diesel motorer.(GM) Da helst i Norge eller Sverige. Tenkte jeg skulle marinisere en slik i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Står det ikke en slik en på finn nå? som har gått 30 000 km i bil, og det er delvis påbegynt marinisering. Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 12.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Jeg kan ikke finne den. Det er en Ford motor der , men ikke noen slik som du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Ja - det ser ut som du har rett. Beklager. Den med delvis marinisering er en Ford 7.3 liter. En generell annonse for GM motorer også. For litt ( er vel en god stund nå) stod det en 6.2 liter som hadde stått i en Suburban (hadde ca 160' km tror jeg) som ennå ikke var marinisert, men den er ikke der lengre Er det stor forskjell på GM og Ford (amerikanske) bilmotorer? Er ikke begge deler i GM paraplyen? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Du kan ringe rundt til bilopphuggere. Får tak i alt mulig der Et firma som driver med GM motorer er Minge(s) 69827878 eller importere en longblock from "over there" http://www.65ldiesel.com/page/page/1271489.htm Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Whistler Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Er det stor forskjell på GM og Ford (amerikanske) bilmotorer? Er ikke begge deler i GM paraplyen? De er definitivt ikke under samme paraply. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mor Amica Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 (redigert) Hei! www.offroad.no er et bra sted å begynne å nøste. Der finner du det meste om chevy 6,2/6,5. 7,3 litern fra International er forøvrig holdt for å være en mer driftssikker motor, enn chevy 6,2/6,5, men siden det er færre av dem, er vel både kompetansen og deletilgangen dårligere. Mvh Emil edit: obs, feil bruker.......sorry muttern. Redigert 12.Februar.2006 av Amica (see edit history) Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Goddis77 Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Da jeg skulle overhale min GM 6,2L Diesel pga havari, kjøpte jeg likegodt en 6,5L blokk av en kar Østpå. 10.000 for en blokk som hadde gått 20.000km i en Chevy. Mariniseringssett får du av WIC.no eller DP Service i Haugesund. Dette er Penisular. Selv har jeg Bowman varmeveksler og oljekjøler + hjemmelagde eksosmanifoiler, men regner med at ett komplett mariniseringskit ligger på rundt 50-60.000 kr. Flott at flere vurderer GM synes nå jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.