Suzuki Startet 12.Februar.2006 Del på Facebook Startet 12.Februar.2006 trenger å få laget meg noen profiler av flattjern omlag 100-120mm brede, 10mm tykke, og omlag 40 cm lange. Er det noen av medlemmene som har tips / forslag til verksteder som kan utføre dette, eller som kan fixe det for et passende honorar ? Kvaliteten skal være vanlig konstruksjonsstål, "svartstål". Sjekket med ordinære plate / mek verksteder, men profiler i flere tusenkronersklassen, var liksom ikke det jeg tenkte på Vil tro en bit med passende flattjern, to kapp, 8 hull og that`s it egentlig.. Tegning på det jeg trenger, forefinnes.. Forslag ? Tips ? Råd & dåd ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Var ikke nettopp han Lars-Herman borti undersøkelser rundt dette med priser etc i Oslo & Omegn for det materialet ? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 mjao. Men jeg ønsker det ferdig maskinert. Det er et helvete å borre / kappe sånt på frihånd, og maskinverksted har jeg ikke tilgang til lengre. Desverre... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Vi har mulighet for det på jobben, dvs sjefen har verksted hjemme. Men jeg kan forhøre meg med han i morgen hvis det er intressant. Send meg gjerne tegninger på mail så jeg kan vise de frem. Haster det? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 En videregående skole med grunnkurs mekaniske fag eller helst VK1 plate og sveis kan gjøre jobben. Flere og flere har ungdomsbedrifter som gjør slike jobber. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.Februar.2006 Del på Facebook Svart 12.Februar.2006 Hei Suzuki! Du kan også prøve en telefon til Odd Eriksen, Tomter (Hobøl) - tlf. 69 92 24 77 Han har et velutstyrt mekanisk verksted (har tidligere drevet på forretningsbasis), og tar diverse småoppdrag når det passer ham. Sitér dette innlegget Link to post
Hansemann Svart 13.Februar.2006 Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Ei tegning hadde gjort seg, ja. Har stående et stykke 10 * 100 flatjern hjemme, men vet ikke helt nøyaktig lengden. Kan sjekke i kveld om det kan strekkes til 80 cm. Må de to delene være kappet med sag(=helt plan) eller går det med tynn skive på vinkelsliperen? Hva er hulldiameteren? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 13.Februar.2006 Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Var ikke nettopp han Lars-Herman borti undersøkelser rundt dette med priser etc i Oslo & Omegn for det materialet ?Stemmer det det, men det innebar så mye egeninnsats at jeg ga opp på veien og kjøpte ferdig vare isteden. Som Suzuki har heller ikke jeg tilgang til skikkelig metallbearbeidingsverksted. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
OT-flyktning Svart 13.Februar.2006 Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Bare sånn litt på siden: hører det ikke en "OT:" foran i tittelen? Ettersom det snakkes om svartstål, tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 13.Februar.2006 Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Bare sånn litt på siden: hører det ikke en "OT:" foran i tittelen? Ettersom det snakkes om svartstål, tenker jeg.Hvorfor det? Spørsmål om hvor man kan få laget dette, er vel like relevant enten det dreiser seg om svartstål eller andre edlere legeringer. Dessuten er det vel enten båter på forumet som har tildels store mengder svartstål ombord? De originale røstjernene i Kornelia var f.eks. av svart stål. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Suzuki Svart 13.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Andreas; det dreier seg om motorfesteadaptere til Jokeren.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 13.Februar.2006 Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Februar.2006 Del på Facebook Svart 13.Februar.2006 Kan du sende meg en skisse så skal jeg se hva jeg kan klare? Hvis jeg har noe sånt flattjern liggende. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 selv om tuffff sa seg villig til å hjelpe ( takker til deg tuffff ) så ble det et firma på Haslum som gjorde dette for meg. Han hadde verktøy og maskiner til det meste av småjobber, og driver samtidig med overhaling og salg av brukte motorer. Hentet stålskinnene i dag, det så bra ut. Han gjør alskens småjobber, dreiing, oppretting av aksler ( ?? ) saging osv osv. Har mailadressen hannes ved interesse. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
tuffff Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Joda.. Greit å få gjort det lokalt også, Suzuki. Enklere på mange måter. Det var vel uansett ikke så mange kronene. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.