Jump to content

Bayliner 3270 forsvunnet /stjålet i USA !


Trophy

Recommended Posts

Noen venner av en bekjent av meg har handlet båt i USA privat og nå er båten forsvunnet under transport på vei til utskipningshavn. Forsvunnet er også transportøren :eek: De hadde betalt både frakt og båt. Forferdelig trist, men en advarsel til alle om å være forsiktige. Båteier er på vei til USA

for å prøve å spore den opp. Håper det går bra

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

høres jo ut som svindel dette her, har jo handlet på samme måte selv, og man huker jo ikke en sånn båt og forsvinner uten videre,

Handlet også privat og han var veldig hjelpsom, men jeg ordnet transport selv fra marinan til Jacksonville for og være sikker på at båten ble sendt. fikk bekreftet at han var 100% ærlig nå, da han sendte meg tilbake $2000 for penger som ble til overs etter alle utgifter var betalt.

håper de kontakter marinaen der båten ble sendt fra, for de vet jo hvem som betalte regninga på jobben de gjorde LYKKE TIL :confused:

Link to post
Share on other sites

Vet desverre nesten ingen ting. Var en tur i oppussingprosjektet til en bekjent og han fortalte meg historien. Han som transporterte båten heter Paul Netherland og driver et firma som heter International boattransport eller lign. og er en underavdeling av Cobra Marine(mange av dem??)

Håper jeg ikke går over streken ved å nevne navnene. Noen som kjenner de???

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Jeg vet desverre ikke så mye, men tror den var kjøpt i Maryland et sted og skulle sendes til Jacksonville med bil. Kjøper er på vei til USA. Jeg postet dette som en advarsel siden det er mye som kan gå galt.

Skal prøve å komme med en oppdatering på hva som skjer etterhvert.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

dette var interesant , slike ting kan skje når folk skal prøve og kutte ut ett mellomledd for og spare noen kroner, dette ville aldri skjedd med mine kunders båter det er bra sikkert.

 

kan prøve og finne ut noe hvis du sender meg mere info på båten , transportør osv. ingen har bedre kontakter enn meg.

 

tommy@ayeurope.com

Link to post
Share on other sites

Køper ikke båter i skandinavia , men hvis jeg skulle gjort det ville jeg sendt en av mine men for og sjekke ut båt , papirer og eier. men har endel sjøfører som kjører som er til og stole på.

når det gjelder USA , så er det endel papirer og ting som min mann sjekker ut før han sender penger.

Link to post
Share on other sites

Dette kan bli en spennende tråd.

 

Jeg forsøkte å sette meg inn i overføring av penger til USA i forbindelse med planlagt kjøp av båt der.

 

Jeg ble advart om endel "fallgruber" som profesjonelle båtformildere kan håndtere.

 

Jeg har forstått at det kan være risiko med å finne tilbake båter som allerede er kjøpt og betalt men som har "forsvunnet" på veien til kjøper. Hvorvidt dette er sanne historier vet jeg ikke. Det er mer enn ei fjær som har blitt til noen høner.

 

Håper at ikke hele beløpet er betalt.

Link to post
Share on other sites

Båten er funnet bortgjemt i en krok av havna i Jacksonville :flag: Når kjøperen dukket opp på huset til transportøren tok kona affære og vedkommende dukket opp. Fraktpengene er muligens tapt, men kan vel kanskje inndrives etterhvert. Frakten er ikke betalt, så kjøperen må ordne ny transport hjem :headbang: Motorene som skulle fjernes før forsendelse stod også fortsatt i. Dette var det også betalt for på forskudd !! Nå får de seg en tur over dammen og båteieren får seg sikkert en båttur på slutten av sesongen :cheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...