Jump to content

Tørrdrakt til 9 åring


skage

Recommended Posts

Må det være en tørrdrakt da? Hva med en våtdrakt? Hun skal neppe på vannet før ute i mai uansett, og da er vel ikke vannet så kaldt, selv i Haugesund? En god våtdrakt av litt tykkelse, og litt klær utenpå bør bli bra. Selv hadde jeg seilt i mange år, før jeg fikk noe annet en jollebukse og regnjakke. Buksa ble tapet til støvlene for å holde det værste vannet ute, men kullseilte jeg ble jeg våt uansett. 3500 for en tørrdrakt som er for liten om et år var mye ja, men jeg er redd de koster såpass. Syns nesten det hørtes billig ut...

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Må det være en tørrdrakt da?

Det var første tanken min også. I gamle dager da jeg seilte Optimist var det bare snakk om regnklær og vest. Da jeg avanserte til Moth/Europa var våtdrakt tingen. Kan ikke huske å ha sett en Optimist kullseile (bortsett fra en demonstrasjon da) og det er jo først da en tørr/våtdrakt kommer til nytte.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det var første tanken min også. I gamle dager da jeg seilte Optimist var det bare snakk om regnklær og vest. Da jeg avanserte til Moth/Europa var våtdrakt tingen. Kan ikke huske å ha sett en Optimist kullseile (bortsett fra en demonstrasjon da) og det er jo først da en tørr/våtdrakt kommer til nytte.

Joda, de kullseiler stadig de også! Når jeg gikk på kurs så hadde vi også øvelser for å få den på rett kjøl igjen ved kullseiling.
Link to post
Share on other sites

Når det gjelder drakter til barn kan jeg virkelig anbefale http://sea-tex.no i Stavanger.

Draktene er av svært god kvalitet, både i materialer og arbeid. 5mm med vanntette sømmer.

Kan ikke sammenlignes med slike billigdrakter som de selger overalt.

Likevel er prisen svært gunstig, jeg har betalt godt under 1000kr.

 

De syr etter mål slik at drakten passer perfekt, noe som er helt avgjørende med en våtdrakt.

Sønnen min fikk den første når han var 4, og har måttet bytte 2. hvert år.

Bilde her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...