Jump to content

Båtutstyrskjøp i Sverige


Master_740

Recommended Posts

Har kjøpt ny seilbåt som ligger i Skjebergområdet nesten klar til bruk. Trenger VHF, Garmin kartplotter, ankervinsj, primer og bunnstoff. Siden det er så kort vei over grensa lurte jeg på om det er noen andre som har erfaring med å kjøpe slikt hos søta bror. Er det noen butikker i nærheten som eventuelt kan anbefales? Hvor mye kan man eventuelt spare? Regner med at noen har tenkt denne tanken før og gjort seg noen erfaringer.

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært litt rundt i Strømstad og kikket i vinter siden jeg driver med et større prosjekt selv. Det ligger en liten båt-utstyrsbutikk nede ved kaia. Mellom Skagerak og Sandefjordbåten cirka. Der har de helt greit utvalg til ganske greie priser. Tror nok spesielt det elektriske er litt billigere der, også med tanke på valutakursen, men skal ikke garantere noe.

I tillegg kjøpte jeg Black Varnish på Comfort-butikken i Oslogatan. Der var dette mye billigere enn den jeg har fått opplyst at det koster i Norge. Der hadde de også en del andre båt-remedier.

Hvis du bor i nærheten, er det jo ikke noe problem. Da er det jo bare å svippe over og kartlegge litt selv. Hvis du bare skal til området for å hente båten er jo saken en annen, men det er ikke mer enn en halv time hver vei...

Det var det jeg kom på i farten. Bare å spørre hvis du lurer på noe mer i den forbindelse. Jeg kan godt sjekke ut hvis du kommer langveis fra. Jeg bor i Halden og er i Strømstad ca en gang i uka. Lykke til :flag:

Redigert av trulte (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den i Strömstad heter Axelsson Marin. Du skal snakke med Andreas eller Jerker, hils fra StålHarald. Si at du skal ha en fornuftig pris.

 

Hvis den/de ikke er solgt enda, så har Andreas en eller to ankerwincher som er overligger(e) fra i fjor. De har også en del elektronikk som går rimelig. Det eneste man ikke skal kjøpe i Sverige er små påhengere, de er svindyre. Han selger også en del bunnstoff fra i fjor meget rimelig, vet ikke om det er mer igjen nå. Overliggere av gummijoller etc, går også rimelig nå.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at man skal vite før man handler i Sverige. Jeg har kjøpt ny Windex 15" SEK 195,- her hjemme NOK 390,-!!!!!!!!! C-Map kart, og ankervinsjer virker ikke gunstig å kjøpe i Sverige. Navman VHF SEK 3700,- NOK 4900,-!!!!!!!!!!

 

Som sagt sjekk før du handler....

Og så må man ikke glemme å prute på prisen!

:yesnod:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tror mye skyldes dobbelt så mange innbyggere, gjør at en klarer seg med mindre marginer i

alle ledd.Lønnen er også stort sett lavere. På sluttprisen utgjør dette en god del.

 

Blir egentlig stadig overasket over at prisforskjellen er såpass liten som den er, det du sier tatt i betraktning. Stort sett virker det som man kan gjøre bedre handel her hjemme feks. ved å kjøpe på riktige tidspunkt på året.

Link to post
Share on other sites

Jeg holder selv på med noe oppgradering av båten og etter hva jeg har erfart skal en studere nøye de tingene som lønner seg å kjøpe i Sverige kontra bra tilbud hjemme. Båtforeningen vår har forhandlet seg fram til 10% rabatt for medlemmene på noe båtbutikker her, og da blir det faktisk billigere i noen tilfeller en å handle hos f.eks Maritim eller Seatronic.

Noe å tenke på for Baatplassen? :smiley:

Redigert av pettersand (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg holder selv på med noe oppgradering av båten og etter hva jeg har erfart skal en studere nøye de tingene som lønner seg å kjøpe i Sverige kontra bra tilbud hjemme. Båtforeningen vår har forhandlet seg fram til 10% rabatt for medlemmene på noe båtbutikker her, og da blir det faktisk billigere i noen tilfeller en å handle hos f.eks Maritim eller Seatronic.

Noe å tenke på for Baatplassen? :smiley:

Tenkte kanskje dette innlegget burde frem i lyset igjen. En slik avtale burde la seg gjøre?
Link to post
Share on other sites

Tenkte kanskje dette innlegget burde frem i lyset igjen. En slik avtale burde la seg gjøre?

Helt enig, dette støtter jeg. Vi er såpass mange her at det skulle være interessant for en butikk å lage en god avtale. Det er ikke småpenger som brukes hvert år i utstyr, og butikken vil også få mye god omtale her...ikke sant :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg har avtale med båtbutikk som gir meg 10 - 15% rabatt og aldri er dyrere enn hos Malfix. Nå tar jeg det meste av utstyret derfra, og får kjempegod service.

 

Det var relativt enkelt å oppnå. Man kan for eksempel argumentere med prisene i Sverige og hos Malfix.

 

Husk at all pruting må foregå med godt humør! :wink:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...