Jump to content

Pershingen har lagt til i Solheimsviken


Som

Recommended Posts

:cool: Pershingen har lagt til i Solheimsviken :cool:

 

Arbeidet stoppet opp et "lite" øyeblikk da jeg så 62 foteren komme mot meg, 20 mill :eek::eek: rett mot (sant nok noen etasjer under meg, men....)

 

Ikke akkurat hverdagskost, men jeg trodde 62 fot skulle ruve litt mer.

Hadde vært interessant å få en tur ombord, men det er vel kun anledning for de spesielt priviligerte :sad:

 

Pershing-yachten i BT

Link to post
Share on other sites

Aha - der kom svaret på mine kritiske bemerkninger mht til oppvaskekummen - daycruiseren er utrustet med oppvaskemaskin :yesnod:! Akkurat som jeg tenkte - kummen er der bare for syns skyld, den er ikke tenkt brukt til noe som helst. For hvem med råd til daycruiser til 20 mill gidder vel å sulle med matlaging selv? Da er det vel heller en utsøkt restaurant, evt. levert ferdig tilberedt til båten som gjelder :cool:. Men også sittegruppeområdet i salongen synes jeg virker billig... :smash: Nei, jeg ville nok heller svidd av 10 mill på en brukt yacht istedenfor daycruiseren. Men situasjonen vil aldri bli aktuell uansett med nåværende nivå på pengesluk-kontoen, så jeg kan vel like godt kneppe igjen.

Link to post
Share on other sites

Man kan nok få få MYE mer båt for pengenen enn denne, men det er nok motoriseringen som er mye med på å dra prisen opp her ja...

 

Synes og den ruver lite til å være så stor, men er jo mer en lang sigar fremfor en sykt bred flybidge cruiser på 62 fot..

 

Men fin: JA!!

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Sitat hentet fra havna.com:

"Mens Østlandet drukner i snø, soler Lefdal seg ved Zachariasbryggen i Bergen. Han har nettopp kjørt den nye luksusbåten til 20 millioner kroner over Nordsjøen fra Nederland. Den første etappen i storm, deretter i over 40 knop i dønning over havet fra Helgoland til Mandal. I Mandal bunkret han 2800 liter diesel før siste etappe.

 

- Vi brukte fem timer fra Mandal til Bergen med lite stopp i Haugesund. Du vet båten er god for 50 knop, sier Lefdal til Båtliv. Pershing 62 drives framover av to V 12-motorer med 1550 hestekrefter hver.

 

- Vi kjører fra Bergen til Stavanger på 2,5 timer. Det koster ikke mer enn 2000 kroner i drivstoff. Båten er rask og havgående. Jeg mener det er den perfekte båten for Vestlandet, og regner med å selge et par-tre båter i året, sier Lefdal."

 

Eg liker første setningen.

Dyktig selger det her. Jeg er sikker på at han faktisk tror på det han sier. Spesielt vedr. forbruk. Ca. 300 liter fra Stavanger til Bergen i 40 knop!!!!!

Så forøvrig båten passere stuevinduet på vei ut Puddefjorden i ca. 25. Vannsøylen en båtlengde bak båten var høyere enn båten. Heftig.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Synes hele greia virker litt vel plastic fantastic........og til DEN prisen :nonod:

Hadde forventet meg mer edelt materiale hvis jeg skulle brukt 20 mill.

:yesnod:

 

Tenk hvor mye flott treverk 20 mill. kunne gitt! :wink:

 

Kan jo kjøpe kvadratkilometer med teak og mahogny, for hva det koster med denne i timen.

 

:lol:

 

 

 

 

 

PS: "Litt" luksus var det jo, men jeg og undrer hvor de 20 mill. er gjemt?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

- Vi kjører fra Bergen til Stavanger på 2,5 timer. Det koster ikke mer enn 2000 kroner i drivstoff.

Meget typisk selgerprat, ja. En slik uvesentlig bagatell som at det virkelig er i området rundt 2000 LITER det er snakk om betyr jo ikke så mye... Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Føler meg veldig liten med min 60 liters dieselbeholdning :blush: , men jeg kan gå jorden rundt på den :drink: og da kan jeg heller kjøpe meg noe ekstra fint for de resterende 19649550,-

Hadde spandert på meg en liten badeplattform på hekken, og ny gasskomfyr i byssa :rolleyes: ......og en dekkslampe i masta :rolleyes: ....og tankmåler i vanntanken :rolleyes: .....og....ellers har vi det bare bra :flag:

Link to post
Share on other sites

......drives framover av to V 12-motorer med 1550 hestekrefter hver.

 

- Vi kjører fra Bergen til Stavanger på 2,5 timer. Det koster ikke mer enn 2000 kroner i drivstoff......

Jeg er sikker på at han faktisk tror på det han sier. Spesielt vedr. forbruk. Ca. 300 liter fra Stavanger til Bergen i 40 knop!!!!!

Konfliktende informasjon her .... 2000 L forbruk over 2.5 timer = 800 L per time

 

Ca 300 L fra Stavanger til Bergen regner jeg med er forbruk per time ... men da det tilsvarer rundt 1290 HK, så regner jeg også med at det er per maskin på økonomisk cruise ... hvor faktisk forbruk da er 600L / time + ... med mer pådrag, og uttak av alle 3100 HK så vil forbruket stige mod de siterte 800 L/time, som gir 2000L drivstoff over en 2,5 timers periode.... og jeg håper at de ikke kjørte med fult pådrag i disse to timene, for da hadde jeg spurt om en ordentlig maskinsjekk før overtakelse hvis jeg var kjøperen.....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...