Jump to content

Besøkstips havner Hvaler-Koster-Svenskekysten

Kjell

Recommended Posts

I ferien i år tenkte vi å legge turen til Hvaler - Koster området og kanskje Nordre del av Svenske vestkysten.

Planen er at vi drar fra Drøbak med vår 18" Daycruiser og koser oss noen dager i Hvaler området. Vi tenkte å ta med oss en stor Lavvu for overnatting. Litt bedre plass der enn i en 18 foter. Båten vår har en 90 hk Johnson utenbordsmotor, og en 55 liter fastmontert bensintank.

Det som bekymrer meg litt er de få muligheter for bensinfylling som finnes på Hvaler. :cryin: I hvert fall ser det slik ut når jeg leser i Utgave 3 av Ferie og Fritidshavner utgitt av Redningsselskapet. Selvfølgelig tar jeg med meg ekstra kanner med reservebensin, men....

Vi har med oss to sønner 15/21 og en 12" Terhi med ny 10hk Johnson. En liten sikkerhet i tilfelle bensintomme og behov for slep :cheers:

Hvis noen av dere er godt kjent på Hvaler, hvor finnes bensinfyllingsmuligheter, fine steder å telte etc.

Etter en ukes tid får vi låne båten til mine foreldre, en Nidelv 24

Da blir det nok Koster og Svenskekysten. Har dere forslag til fine havner og steder å bunkre der.

Kjell

Hei og velkommen til Hvaler. :cheers:

Bensin bør du ikke bekymre deg for. Bensinfylling får du på Rød på Asmaløy, Skjærhallen og på Herføl. Teltplasser er heller ikke noe problem. Stuevika på Søndre Sandøy og Tordenskjoldbukta på Nordre Sandøy er kjente plasser, men du kan også gjøre strandhugg på massevis av plasser.

Bor her ute i paradis så ønsker du mere info så kan du kontakte meg med IM.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...