Jump to content

Kjøpe Musto fra USA?


Stein-Erik

Recommended Posts

Det er bare og bestille i vei.... sjelden noen problemer med dette.. Jeg har ikke noen dårlige erfaringer så langt... Handler over en lav sko på E-bay og andre steder i uniten og Europa... Hente selv er vel en mulighet ja..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Kan du fortelle litt mer om det å handle på E-bay? Har såvidt kikket på sidene der, men hvordan beregner du frakt ol. (Blir ikke toll og andre avgifter så mye, f eks på seilklær, at det ikke blir så stor forskjell?)

 

Har ikke våget med på dette enda, men såg der var noen gamle ting jeg kunne tenkt meg til skøyten :yesnod:

 

Hilsen Skjælø.

Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke noe toll på varer fra USA, men 25% moms kommer jo på kjøpesum og frakten. Frakten variere nok en god del og mange sender ikke ut av landet. Da benytter jeg med magnum.no eller Jet Carrier som de heter nå... Da har jeg en postadresse i USA, de fleste har oppgitt en frakt innen usa på sine sider og jetcarrier har frakt til Norge på sine sider...

 

Men generellt så må man nok legge til en rundt 30-35% på den prisen man kjøper for.... eller benytte en dollarkrus på rundt 10 kroner.... da har man tatt høyde for de Norske avgiftene og frakten... Dette er en tommelfingeregel..

 

På E-bay så benytter jeg stort sett PayPal til å betale med, eneklt og greit fo de som tar slik betaling.. rimelig sikkert er det nok også..

 

Har kjøpt to motorsykler på E-bay, masse deler til sykler... siste gang for 2 uker siden... kom i posten for to dager siden..

 

 

 

Redigert for noen skriveleifer, men sikkert ikke alle

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sikker på at det også gjelder tekstiler.

Nei.... det er jeg ikke.. :rolleyes:

Har kun kjøpt tekstiler fra EØS land, der er det ikke toll... ikke på det jeg har fått i allefall som er klær

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...