Jump to content

byte till vetus motor


sytarsia

Recommended Posts

Vetus M:417 kan jeg gå god for, hadde den i forige båten og det var en svært stillegående og røykfri motor. Snill på drivstoffet var den også. Om drevet kan brukes på denne vet jeg ikke, men det kan sikkert andre svare på. Det ligger også to slike motorer på erfaringsdatabasen.

Link to post
Share on other sites

Jeg monterte en 25 hk Vetus med adapter for et par år siden. Riktignok sammen med etterkommeren av 110 nemlig 120 drevet. Er kjempefornøyd med det.

Men adapteret bygger 6-7 cm. ekstra lengde, hvis du har plass er jo det greit.

Jeg ser at VP leverte 110 drevet sammen med bl.a. MD21B på 61 hk. Da burde det jo tåle Vetus`n også.

Jeg gjentar som jeg har sagt før, jeg er kjempefornøyd. Mitsubishi`n er virkelig en kvalitets motor.

Disse små Mitsubishi`ene er laget for industri bruk til traktorer, gravemaskiner ol. De brukes bl.a. i Volvo gravemaskiner! Ja du leste riktig.

 

Lykke til!

 

Send gjerne en IM hvis du lurer på noe.

 

Mvh.

 

Barsk II :flag::sailing:

Link to post
Share on other sites

I følge prislisten til Frydenbø Marine som jeg plukket opp på messen i går så koster en 25 hk nå fra kr 66875 til kr 78 250 avhengig av gear type (61400 uten gear). Adapteret til Volvo seildrev koster kr 6000. :eek:

Men husk at vinterrabatt burde være mulig. Konkurrenten Nogva / Nanni (Kubota basert) virker det som kjører tilbud stadig vekk.

 

mvh.

 

Barsk II :flag::sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...