Skvulpen Startet 8.Juli.2003 Del på Facebook Startet 8.Juli.2003 Hei, Båtvenner! Vet ikke om dette egentlig er på siden av hva man kan spørre om her inne, men siden her er så mange båtfolk med både vett og kompetanse på alt mellom himmel og jord, - er det noen som har en ide om hva jeg kan kreve for en 1990-modell påhenger Evinrude 120 HK V4 hvis jeg byr den ut for salg? Står nå montert på en Skibsplast 600. Motoren er i tipp - topp stand, jevnlig stelt, går som ei kule og ser omtrent fabrikkny ut "under panseret" :-) Dette er en motor med VRO-systemet for oljeinnblanding, som jeg vet enkelte ikke er så begeistret for, men på denne motoren fungerer systemet i alle fall utmerket. Vurderer å selge den for å gå over til mer stillegående og forbruksvennlig 4-takter, men er ikke sikker på om overgangen vil koste mer enn den smaker... Men jeg aner ikke hva man kan ta for en slik motor, har ikke funnet maken avertert noe sted (jo, så en 140-hester solgt på finn.no for 40.000, men den var muligens noe nyere, og er nok for drøy pris for min...). Bruktmotor-prislister eksisterer ikke, det er selvsagt markedet som bestemmer... Noen som kan gi en antydning om hvilket nivå jeg ev. skal starte "budprisen"? Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 8.Juli.2003 Del på Facebook Svart 8.Juli.2003 Jeg ville prøvd meg på 25.000,- først og evt. gått ned til 20.000,- om det viste seg nødvendig. VRO er ikke noe problem, den kan meget lett kobles vekk av hvem som helst. Det bør absolutt gjøres på motorer som kjøres hardt, full gass over lengre tid osv. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell Svart 8.Juli.2003 Del på Facebook Svart 8.Juli.2003 Har selv en 1990 modell Johnson 90 hk VRO Jeg måtte ut med 23.000.- norske lapper for den for tre år siden. Nå hører det også med til historie om motoren jeg kjøpte at den måtte overhales/repareres for kr 9.000.- samme året. Tror jeg ville prøvd meg på 26-27.000.- Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 8.Juli.2003 Del på Facebook Svart 8.Juli.2003 Folk har nok ganske god råd for tiden. Kjøper heller nytt, enn noe brukt, virker det som. Det spørs om du kan få noe særlig mer enn 20.000.- for den. Folk er veldig skeptiske, uansett hvor "tipp topp" utstyret er. Det eneste en kan få godt betalt for er 9,9/15 hk påhengere. Det er visst et UTROLIG behov for brukte motorer av denne typen. Så der kan du få det samme for det du gir for motoren - tre år etter. Men lykke til, kan hende du treffer den rette kjøperen, som gjerne gir deg 25.000.- Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 9.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2003 Takk for fornuftige innspill. Da har jeg en sånn omtrentlig pekepinn på hvor jeg skal forsøke å legge prisen, hvis jeg bestemmer meg for utskifting. Så får vi se om jeg får napp! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.