Jump to content

Etterlysning av spesiell landgang


Verrie

Recommended Posts

I lengre tid har jeg pønsket ut en enklere adkomst til båten vår fra bryggene. Kort og godt, så lages brygger alt for lave!!

 

I dag var der annonse for en slik landgang jeg ønsker meg, men selvfølgelig var den solgt, og det til latterlig pris.

 

Jeg har tatt meg den frihet å "stjele" bildet (håper bilde-eier tilgir det), og legger det ut her :

 

Bilde

 

Er det noen som vet om det er noen som lager slike i dag?

 

Meningen min er da at det lages oppheng på denne, som passer i beslag på båten, og henges på der. Jeg må da også ha hjul i enden av trappen, slik at bølger ikke blir noe problem.

 

Om noen vet om slike for salg, et eller annet sted, er jeg veldig takknemlig for tips. En slik ønsker jeg meg veldig!!

Link to post
Share on other sites

Jeg takker for alle tips, setter pris på det. Imidlertid har jeg nå fått handla meg en landgang, dog desverre ikke slik en flott sak som på første bilde, men av enklere standard. Jeg skal ta bilde av den, samt tegne opp bruksmåten av denne når denne kommer hjem til meg, forhåpentligvis på Torsdag.

 

Hva med denne?

Bra tips, har også sett denne forsåvidt. Den ligner litt på den jeg har handla. Imidlertid ønsket jeg lengre, lettere, bredere, samt "flerbruksmuligheter" foran/bak/på sidene.

 

Hvis du mailer en tegning med mål så kan jeg høre hva det vil koste å få laget en slik en i Stettin Perlen.

For sent :wink: Jeg fikk et prisoverslag av en kar jeg kjenner til. ca 10 høvdinger, og vil anta det ikke er så galt.......

Link to post
Share on other sites

Den var utrolig praktisk og grei sak. Noe slikt har jeg ikke sett før, men du verden så latterlig enkelt prinsipp.

 

Synd jeg handla i går, men jeg slenger av gårde en mail, så får vi se......

 

Der er sikkert en kar i Holmestrand som kan være interessert i landgangen jeg handla i går :wink:

Link to post
Share on other sites

Den var utrolig praktisk og grei sak. Noe slikt har jeg ikke sett før, men du verden så latterlig enkelt prinsipp.

 

Synd jeg handla i går, men jeg slenger av gårde en mail, så får vi se......

 

Der er sikkert en kar i Holmestrand som kan være interessert i landgangen jeg handla i går :wink:

Det er ikke umulig :lol:

Har faktisk tenk tanken, fordi jeg ligger mot fast brygge og det er veldig plundrete om komme opp på baugen ved høyvann. Og ikke minst for skipshunden blir det nesten umulig.

 

Sender du meg bilde på mail når du har anledning så er det fint det

 

Men den som det vises bildet på over, regner med at den kan låses som trinn eller liggende flatt.

Hvis ikke får man beveglige trinn ved litt sjøgang :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...