nordan family 27 Svart 19.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2006 (redigert) er lett å gjøre gode kjøp på gummibåt på båtmessene nå på våren ja, eller man kan vurdere et mindre kjent merke - så kan man bytte ut når de blir skitne nok. Og fort billigere enn messetilbud. Kjøpte selv en 290 cm Kvikk i fjor til 6900,-. Oppblåsbar dørk og oppblåsbar kjøl, godkjent for inntil 10 hk. Veier kun 30 kg. Planer lett med med en 5 hk og meg + en av sønnene (tilsammen omlag 100 kg). Redigert 19.Februar.2006 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 19.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2006 Er i samme situasjon som Eline, men tror jeg lander på ca. 260cm/6hk. Et ekstratips: jeg vurderte 4-takt, men først kom jeg på at de veier mer enn 2-taktsmotorer, og de bør vel ikke lagres liggende heller? Da renner vel motoroljen/sumpen til steder den ikke bør være, og man får startvansker osv? I vår båt er det mest praktisk å lagre motoren liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 4-takteren bør muligens helst lagres "stående", men iallefall min kan lagres liggende, men kun på den ene siden. ("This side up" er klart merket) Egentlig noe man kanskje må tenke på når man vipper opp motoren også mens den fremdeles er på jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Eline Svart 30.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 (redigert) Da har vi endelig kjøpt gummibåt og motor og er klar for sommeren! Valget falt på en Valiant 270 med glassfiberbunn + 6 hk mercurymotor (firetakter). Hentes i morgen! http://www.wavekjeden.no/index_new.asp Satser på at dette blir bra greier! Redigert 30.Mai.2006 av Eline (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.