Glastron Startet 18.Februar.2006 Del på Facebook Startet 18.Februar.2006 Hei. Er det noen her som kan hjelpe meg. Har problemer med at drevet siger inn under kjøring (VP 290 DP drev). Dette skjer stort sett hele tiden, men enkelte ganger holder det seg fint ute. Har snakket med VP som sier det er sansynlig at dette ligger i pumpen. De anbefaler rengjøring, dernest bytte av hele enheten. Deler fins ikke. Jeg finer det sansynlig at mulig feilkilde kan ligge i høytryksventil. I verkstedsmanualen står det gjentatte advarsler mot å åpne / skru av ventilene. Er det noen som har erfaring med å skru på disse pompene?? Har liksom lyst til å komme litt lenger inn i materien. Venter/håper spent på tilbakemelding Hilsen Glastron Som ikke lenger har Glastron, men Draco. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GOE Svart 18.Februar.2006 Del på Facebook Svart 18.Februar.2006 Jeg har tidligere startet en tråd om dette (riktignok for en tid siden). Denne kan du lese her og muligens få noen tips. Kameraten min med samme problematikk vedr. power trim pumpen som det du beskriver forsøkte å demontere denne for å rette feilen. Er litt usikker på hva som ble forsøkt, men bedre ble det i alle fall ikke. Siste jeg hørte var at han nok måtte "krype til korset" og bestille seg ny pumpe. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post Share on other sites More sharing options...
saga Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Det pussige er at du fortsatt får kjøpt den gamle pumpen (dog ikke hos Volvo) men du får ikke deler til den. Du får kjøpt pumpedelen og elektrodelen hver for seg. Har hatt problemer med dette selv og kjøpte ny pumpe. Her selges pumper til en langt lavere pris enn hos Volvo. Mener å huske at prisen var ca. 6.000,-. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
krl Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Har en slik pumpe selv som var svak på trim under fart, men virker som den holdt drevet i stilling. Hentet båten i høst og har derfor ikke kjørt så mange timer med den. Da jeg har båten hjemme for gjennomgang byttet jeg ut pumpen med den nye typen. Har den gamle for salg hvis du trenger noe deler. Hvis du har av de gamle sylindrene kan feilen ligge der også, i tillegg til ventilene. Hadde oppe ventilene på min pumpe men de så fine ut. Disse var skrudd med umbrako-skruer og lette å løsne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 volvo deler Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Glastron Svart 22.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2006 Hei. Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Her er det nok min egen tid det står på. Det er jo fortsat noen dager til båtsesongen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Glastron Svart 13.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Hei. Drar denne frem i lyset, for å komme med en gladmelding. Har nå hatt båten på vannet i 14 dager, og jammen ser det ut til at begge drevene fungerer 100% Ikke antydning til sig, selv etter 2t kontinuerlig belastning. Fulgte bare gode råd fra baatplassen. Ventilseter ble forsiktig slipt ned og snudd, og ellers ble alle deler plukket fra hverandre og rengjort. Verkstedshåndboken til VP fraråder det meste av fikling med denne pompen, men moralen må bli: Det er altid vert et forsøk. Dette var dagens gladmelding, og takk for god hjelp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.