puddel Startet 19.Februar.2006 Del på Facebook Startet 19.Februar.2006 skal ha slange mellom tankene mine for å utjevne nivåe.. hva bruker jeg til å til å tett gjengen til kraner å nipel da? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Til tetting av gjengepartier ville jeg ha brukt gjengetape. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 skal ha slange mellom tankene mine for å utjevne nivåe.. hva bruker jeg til å til å tett gjengen til kraner å nipel da? Alternativt hamp og unipak paksalve. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 gjengetape funket dårlig på min motor . ser ut til at den ikke tålte diesel. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
roaldbj Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 skal ha slange mellom tankene mine for å utjevne nivåe.. hva bruker jeg til å til å tett gjengen til kraner å nipel da? Alternativt hamp og unipak paksalve. Fordelen med å bruke "gammeldags" hamp (som fremdeles fåes kjøpt i fine ruller) og unipak er at du har en tett kobling som er fleksibel og som du kan sku opp uten å måtte bruke så mye krefter som ved tettingspasta av typen Loctite. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Beklager, glemte å legge med henvisning til datablad for Unipak: http://www.unipak.dk/DK/sikkerhedsdata/Uni...ksalve%20DK.pdf Har selv brukt dette i mer enn 10 år uten å bli skuffet. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 I denne tråden er temaet disktutert før, og du vil finna fleire råd og alternative løysingar. Sitér dette innlegget Link to post
poseidon2 Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 "gammeldags" hamp (som fremdeles fåes kjøpt i fine ruller) og unipak. Det er bare det at hamp ikke tåler diesel, bensin og olje. Her er det gjengetape som holder. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 Hva med Loctite gjengetetting ? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 "gammeldags" hamp (som fremdeles fåes kjøpt i fine ruller) og unipak. Det er bare det at hamp ikke tåler diesel, bensin og olje. Her er det gjengetape som holder. VP-mekanikeren brukte iallefall hamp da han monterte dieselanlegget til min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 Holder på med samme prosjektet. To DIESEL PLASTTANKER skal kobles sammen, og begge tankene har 1/4 toms gjengede uttak i bunnen med påmonterte messingnipler. (Tankene tror jeg er enten PE eller PP plast, og jeg får dem ikke ut av båten uten å ta ut motor`n......) Det tar en evighet å få fyllt opp tankene.... For å få større fart i "utjevningen" mellom tankene ønsker jeg 1 eller 1,5 toms dimensjon på sammenkoblingen.Slik tankene står ser jeg ingen mulighet for å (plast)-sveise nye gjenger på tankene, og ser ingen annen løsning enn å bore større hull i plasttankene, for deretter å bruke vanlige skroggjennomføringer fra innsiden av tankene og ut. Ved bruk av skroggjennomføringer må nødvendigvis ei pakning eller et tetningsstoff brukes mellom tankvegg og skroggjennomføring, noen som har ei sikker løsning på dette ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.