Jump to content

Hva bruker man til gjengetetting?


puddel

Recommended Posts

skal ha slange mellom tankene mine for å utjevne nivåe.. hva bruker jeg til å til å tett gjengen til kraner å nipel da?

 

Alternativt hamp og unipak paksalve.

 

Fordelen med å bruke "gammeldags" hamp (som fremdeles fåes kjøpt i fine ruller) og unipak er at du har en tett kobling som er fleksibel og som du kan sku opp uten å måtte bruke så mye krefter som ved tettingspasta av typen Loctite.

Link to post
Share on other sites

Holder på med samme prosjektet. To DIESEL PLASTTANKER skal kobles sammen, og begge tankene har 1/4 toms gjengede uttak i bunnen med påmonterte messingnipler. (Tankene tror jeg er enten PE eller PP plast, og jeg får dem ikke ut av båten uten å ta ut motor`n......) Det tar en evighet å få fyllt opp tankene.... For å få større fart i "utjevningen" mellom tankene ønsker jeg 1 eller 1,5 toms dimensjon på sammenkoblingen.Slik tankene står ser jeg ingen mulighet for å (plast)-sveise nye gjenger på tankene, og ser ingen annen løsning enn å bore større hull i plasttankene, for deretter å bruke vanlige skroggjennomføringer fra innsiden av tankene og ut. Ved bruk av skroggjennomføringer må nødvendigvis ei pakning eller et tetningsstoff brukes mellom tankvegg og skroggjennomføring, noen som har ei sikker løsning på dette ??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...