Jump to content

Nytt "teak gulv"


skage

Recommended Posts

Jeg har sjekket med www.tek-dek.no og www.flexiteak.no i dag. Fikk til svar fra Flexiteak at det koster 3500,- eks mva per kvadrat laget etter mal klar til å limes på. Venter på tilbakemelding fra Tek-dek.

Redigert av Audifil (see edit history)

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Ønsker og legge "teak belegg" altså ikke skikkelig men kunst teak på uteplassen og badeplattformen. Ønsker synspunkter på type (merke) og andre forhold. Dette skel legges på NB touring 870.

Takker for innspill

Her er flere linker til produsenter av teakprodukter.

Sandøy teakdekk

AC Teakdekk og båtinnredning

:smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Fikk til svar fra Flexiteak at det koster 3500,- eks mva per kvadrat laget etter mal klar til å limes på. Venter på tilbakemelding fra Tek-dek.

:eek::eek: Skal ikke påstå at dette var direkte billig... orginal varen blir vel mye billigere vil jeg tro :rolleyes::rolleyes:

 

Jeg la 10m2 orginalt i fjor og det kostet da mindre enn 35 høvdiner pluss moms..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Litt på siden kanskje, men fortsatt teakdekk (eller etterligninger)Hvordan er det å fjerne rester etter litt fisking på teakdekk (eller etterligninger)? Tenker på lukt/blod etc. Er veldig usikker på om jeg skal ha teakdekk på akterdekket på neste skute. :confused:

Link to post
Share on other sites

Fikk priser fra en annen Flexiteak leverandør, Maritim Detalj. Pris med ramme per kvadrat var 4275,- inkl mva, men uten ramme var det nesten halv pris, 2250,-. Dette er da ferdig laget og klar til liming.

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Jeg innbiller meg at Tek-Dek hadde ett tilbud på 1700+mva pr kvm på "Sjøen for alle" i 2004.

 

Motor Boats Monthly testet legging av Flexiteek i et nummer for et par år tilbake, og i UK gikk det åpenbart an å kjøpe "stavene" på rull. Etter en forespørsel hos den lokale forhandleren her fikk jeg høre at de kun solgte ferdige dekk, og ble gitt samme pris pr kvm som over her.

Kanskje det er den norske importøren som har bestemt seg for at de kun selger produktet som ferdig lagt dekk?

 

However; underveis i min søken etter et alternativ til teppedørk kom jeg over et par artikler om miljøvennligheten til disse teaketterligningene.Her.

Link to post
Share on other sites

Interessant rapport med tanke på miljøvennligheten til teak etterligningene, men neppe noe nytt. Det er vel en kjennskjerning av at PVC og andre andre planstprodukter er svært energi krevende og at de ikke alltid et basert på sunne råmaterialer... Så det å velge flexi-teak eller andre lignende produkter utfra et miljøhensyn blir vel litt for dumt etter min mening da...

 

Vi som har en båt som er bassert på opptil tonnevis med polyester trenger vel heller skryte av at vi er miljøvennelige siden vi ikke ikke noen kubik fot med teak dekk på dørken.

 

Jeg har ekte teak i båten, både på dekk i innredning forøvrig og vil fortsatt ha det... kjøper jeg ny båt så skal det også være teak der...

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fått priser fra Tek-Dek og nå, var enda dyrere enn Flexiteak.. Nesten 4000,- per kvadrat pluss mva og frakt..

 

Dette var fra Proas AS

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...