Jump to content

Standardiserte "Powertrim & tilt"


Helge

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med slike motormerke-uavhengige powertrim og tilt som vist i linken under ?

 

CMC PT-35, CMC PT-130, Panther 55 og Panther 135

 

Prisene på nett ligger fra ca $400 til drøyt $600.

 

Jeg vet at det er en norsk importør/forhandler av CMC ...som ser ut til å være billigst av de to typene jeg har funnet. Jeg har ikke funnet noen norsk importør på Panther. Ikke kjenner jeg til hvilket fabrikat som er best heller mht driftsikkerhet og funksjonalitet. Panther ville nok visuelt se best ut på min båt, men jeg foretrekker å ha en norsk forhandler å forholde meg til om noe skulle gå galt.

 

Hvorfor spandere noen tusen på powertrim og til på den eldste båten min - en 1979 modell med gammel 40 hester? Foruten det åpenbare med powertrim og tilt manøvrerbart fra førerplass vil også motoren komme 15 til 20 cm lenger bak som er positivt på flere måter. Blant annet mht stabilitet og planingsterskel, men også da motoren i dag butter i mot motorbrønnen omtrent akkurat når den er mulig å låse i opptiltet stilling. Må faktisk stå litt i spenn.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
WIC Marine men websiden deres er ikke all verden så du må nok ringe. De tar en del mer for powertrim kit'ene enn prisene du finner på amerikanske og engelske sider på nettet.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...