Jump to content

Turtall volvo tamd 41


Sylvester

Recommended Posts

Det skal vel være en sperre som hindrer turtall over 4200 omdreininger eller deromkring.

 

Skjer dette mens du har belastning på motoren, dvs mens du er ute å kjører, eller skjer det når du ruser motoren med giret i fri?

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det skjer når det er belastning på motoren, og jeg gir på noe mer.Turtallet høres normalt ut, så jeg stor at du er inne på noe der nimbuster, når du tror det er spenningsfeil. Men hva kan dette komme av ?

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post
Share on other sites

Hadde nettopp problem med turtallsgiver på styrbord motor. Jeg mistet hele turtallet. Turtallsgiveren kommer fra dynamoen. Hos meg måtte jeg sette på noe strømforbruk, en 10-20A, så kom turtallsgiveren inn igjen. Dette skjedde etter at der var skiftet over til Iskra 70A dynamo på babord motor, og den gamle dynamoen begynte å furte.

Har nå skiftet den til en 100A Iskra, så nå har jeg ihvertfall god lading.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...