Jump to content

Vannkran - innfelling


Suzuki

Recommended Posts

heisann;

selv om Jokeren er gammal og ærværdig, hadde det vært hyggelig med trykkvann ombord. Særlig ettersom pumpe, varmtvannstank og det meste ellers finnes på lager. Problemet hele tide, har vært å få plass til et blandebatteri. Som man kan se, er det dårlig med plass mellom de to kranene som er der idag ( fotpumper, fersk og saltvann ).

Det som hadde vært perfekt, er et opplegg, der bare reguleringsdelen var innfelt over skapdøra, og røropplegget var skjult inni skapet. Så kunne jeg sette inn en spyledings enten til H for de som er der i dag, eller midt i mellom. En sånn spyler med LAANG slange, som kan brukes til litt dusjing / vask i cockpit, hadde vært toppers.

Noen som har tips / råd til passende armatur ( krandings ? ) Maritim har en jeg liker stilen på, men da må jo slangen trekkes tilbake ( tre hull ) og det blir vel seende teit ut

Bilde

 

 

 

 

 

 

Bilde

 

Har sjekket badekararmatur, kjøkkenarmatur, og vaskeromsarmatur, men de er enten for store, eller ikke beregnet på innfelling på det viset jeg trenger..

 

Forslag ? Råd eller dåd ?

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Kanskje du kan bruke en slik: http://www.maritim.no/ontime_product.asp?d...param=002002040

 

(maritim art-nr 5383-11)

 

Enten montere den rett på flaten over skapdøra, eller i en slik boks som brukes ved montering i akterspeil.

 

Mhv Emil

Sjennialt. Det var AKKURAT den jeg tror jeg lette etter. Har bladd side opp og side ned, men de der har jeg ikke sett før...

 

Hvorfor ikke skifte ut den som er der til ferskvann med et ettgreps blandebatteri? Disse fås jo også med dusjhåndtak i tuten, slik at du drar slangen rett ut av blandebatteriet.

 

Problemet er at jeg ikke får plass i det hullet som er der; og jeg vil ikke fjerne muligheten for å pumpe vann manuelt. Seilbåteiere vettu, gærninger...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

åssen er denne egentlig tenkt brukt ? Skru mot venstre for varmt vann, skru mot høyre for kaldt ? Setter man da reguleringen rett opp ( for passe varmt vann ) er den da stengt samtidig ? Altså, man kan velge å bli A) kald, B) Kokt men ikke C ) passe ren.. :lol:

 

Åpenbart noe jeg ikke tenker på..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Problemet er at jeg ikke får plass i det hullet som er der; og jeg vil ikke fjerne muligheten for å pumpe vann manuelt. Seilbåteiere vettu, gærninger...

Nå må du bestemme deg da mann! Skal du ha trykkvann, eller vil du fortsette med pedaltråkkinga?? :lol::lol::lol: Trippelt vannsystem må da være godt og vel i overkant, selv for en seilbåteier... Jeg kan aldri tenke meg at du vil gå tilbake til det gamle systemet etter å ha prøvd med varme og trykkvann.

 

Når sant skal sies så må jeg innrømme at jeg har manuelle pumper selv :blush: . Og trives egentlig helt greit med det. Enkelt og greit, krever lite vedlikehold og bruker ikke strøm. Har riktignok tenkt tanken på å montere pumpe et par ganger, men det betyr jo en ting til som kan svikte og mer vannforbruk... Men det er klart, hadde jeg hatt mulighet for varmtvann så hadde det nok fristet litt ekstra.

 

Ellers så ser jo den dusjblanderen lur ut da.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

enig med du INDEX. Triple systemer er litt i overkant. Men - det er egentlig bare doble da, ettersom saltvannet ikke teller. Dessuten er jeg ofte på steder der det er vanskelig å få tak i ferskvann, og da er det greit å kunne rasjonere..

Tipper det er LITT mindre populært å dusje, om man må pedaltråkke INNE samtidig..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Tipper det er LITT mindre populært å dusje, om man må pedaltråkke INNE samtidig..

Da kan jo du stå inne og pumpe, slik at hver og en kun får sin tilmålte vannmengde...:lol::lol::lol:

 

Skulle ikke du inn med ekstra vanntank da??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Dette tidligere avbildete blandebatteriet fra Maritim, forøvrig kalt "topline", virker slik: Vri til høyre og venstre for varmt eller kaldt vann. Sku den oppover for å åpne for vannet, og nedover for å stenge, enkelt og greit. Maritim selger også "bokser" til denne slik at du kan montere det skjult i skottet også om du vil. Du får tilhørende dusjslange om du ønsker det. Lykke til, kurante saker.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...