Jump to content

Innendørs vinterlagring


Morty

Recommended Posts

Jeg vet det finnes i allefall ett firma i Fredrikstad hvor du kan levere båten på høsten, de tar den opp, bytter olje o.l., vinterlagring under tak, og du får den satt på vannet og nøkkelen i hånden på våren. Husker ikke i farten hva firmaet het, men det er det sikkert noen andre her som husker. Pris avhenger litt av størrelse på båten o.l., men det er en god del mer kostbart enn å ha den utendørs på marinaen f.eks.

Link to post
Share on other sites

Noen som har erfaring fra firmaer i Østfold - Bohuslän som tar vinteropplag under tak.

Ser det reklameres fra Gräbbestad.

Noen som har ide om prisnivå på slikt, kontra tradisjonell løsning - ute, på nærmeste slipp?

 

Morty

Har selv hatt båten hos Gressvik i 3 sesonger i kaldtlager. Det var greit nok, men det blir mye støv på båten om våren pga. andres pussearbeider, og det er ikke innlagt vann i hallen. Dermed må vask og polish vente til båten er på vannet, hvis du ikke vil betale ekstra for mellomlagring utendørs om våren.

 

Nå står båten utendørs under presenning til 1/4 del av prisen (bortsett fra kostnader ifm. presenning + stativ), og det kommer jeg til å fortsette med.

Link to post
Share on other sites

Har selv hatt båten hos Gressvik i 3 sesonger i kaldtlager. Det var greit nok, men det blir mye støv på båten om våren pga. andres pussearbeider, og det er ikke innlagt vann i hallen. Dermed må vask og polish vente til båten er på vannet, hvis du ikke vil betale ekstra for mellomlagring utendørs om våren.

 

Nå står båten utendørs under presenning til 1/4 del av prisen (bortsett fra kostnader ifm. presenning + stativ), og det kommer jeg til å fortsette med.

Høres ikke ut som om dette var noen knall løsning, akkurat.

Jeg kunne vurdere å betale litt ekstra for oppvarmet og nedbørsfri lagring, men med støv og mangel på mulighet for egen opp pussing i lokalet, samt vesentlig høyere kostnad, blir valget lett.

Men, jeg tror jeg skal sjekke Grebbestad, før "jeg gir meg"

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Priser for varmtlager på Gressvik:

 

 

VARMTLAGER.

 

Båter med maks. lengde 65' og vekt 35 tonn.

 

 

 

Leie vinterlagring kr 615,- pr.m2 x 1,15.

 

Eksempel: Båt på 10 x 3,3 m x 1,15 = 38 kvm x 615.- = 23. 340 .- inkl. mva

 

Opptak og utsetting av båt opp til 30 fot: kr 72.- pr. fot.

 

“ “ “ over 30 fot: kr 100.- pr fot.

 

 

Høytrykkspyling av bunn og skrog opp til fender med spylevæske, blir fakturert separat avhengig av båtstørrelse og arbeidsmengde.

 

Ned - og opprigging av mast, demontering av seil, kobling av elektronikk, lagring av mast faktureres etter medgått tid.

 

Plassering av båt faktureres etter medgått tid.

 

Lagringsleie for motorbåter er inklusive støtter og underlag.

 

Lagringsleie for seilbåter er eksklusive støtter og underlag.(kr 380.-/stk inkl mva)

 

 

Alle priser er inkl mva. Tidligere priser annulleres.

Redigert av trulte (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som har erfaring fra firmaer i Østfold - Bohuslän som tar vinteropplag under tak.

Ser det reklameres fra Gräbbestad.

Noen som har ide om prisnivå på slikt, kontra tradisjonell løsning - ute, på nærmeste slipp?

 

Morty

Om du kan ta deg en liten tur over fjorden har jeg gode erfaringer med Dockside Marine på Vallø. Bitteliten II og Bitteliten III har ligget /ligger der. Lageret er ikke oppvarmet, men ofte ligger det på rundt 0 grader der. De har mange båter i opplag. Koster 300 kr/fot. Løft fikser de også med truck eller kranbil ved behov. Mer info her Dockside er nå også autorisert for service på VP og Mercruiser.

 

Og sammenlignet med prisene på Gressvik Marina ser det jo ut til at Dockside er billige

 

Jeg lurer på om ikke Bitteliten IV også havner der - om ikke jeg finner ut at båten har det bedre i varmtlager. Og der er kanskje Framnes Maritime i Sandefjord et alternativ. Noen som har erfaring med dem?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...