Jump to content

Innvendig montering av svinger i trebåt


Dalton

Recommended Posts

Kjøpte meg et ekkolodd i fjor, med hekksvinger. Er det noen mulighet for innvendig montering av en slik svinger i en trebåt. Kunne selvsagt skru den fast under båten, nå da hun ligger på land, men en slik plastsvinger blir veldig utsatt.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Har forsøkt dette hos meg hvor det er mahogny i bunnbordene. Svingeren står i en litt vel tykk kladd med Sikafleks langt forut hvor bordene er forholdsvis skrå. Resultatet er ikke noe særlig. Ser bunn ned til ca. 30m, kanskje 40m på en god dag. Fishfinder funksjon kan du glemme, ser neppe noe som er mindre enn delfiner. Som navigasjons hjelpemiddel i grunne farvann fungerer det greit. Om du skal lete etter fisk er det ubrukelig.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg monterete en slik svinger under min tresnekke for 3 år siden.

 

Jeg lagde til en eikekloss som jeg skrudde fast i skroget med syrefaste skruer, og noe sika-lim. Borret så hull til kabelen, som igjen ble fyllt igjen med det samme sika-limet. Dette ble potte-tett null lekasje.

Svingeren min hadde fart/temperatur og fishfinder funksjonen virket utmerket. Største dybde jeg observerte var rundt 60-70 meter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...