Jump to content

Fantastisk fine bilder av seiling

Som

Recommended Posts

Redaktør:

Har vært nødt til å lese gjennom samtlige innlegg i denne tråden og ser jo at jeg har gått glipp av en uhorvelig masse gode poenger til mitt kverulantiske ego.

Det er da både synd og skam at jeg ikke ble oppmerksom på denne tråden før den nesten var ferdig. Årsaken er at jeg normalt ikke leser særlig om seilbåter.

Det har da dessverre resultert i at jeg ikke har kunnet delta i produksjonen av flammende innlegg (les skittkasting) mot den jeg ville finne det nødvendig.

Spørsmålet som da selvfølgelig reiser seg til Moderatorene er:

Går det an å abonnere på særdeles kverulantiske tråder, eller legge inn stikkord som gjør at slike tråder lyser eller blinker når man logger seg inn? :yesnod:

Om ikke for annet så for å følge med om deltakerne utfører Norsk Rettskrivning korrekt.

Ser at noen hevder å være Norgesmester, eller var det kanskje Verdensmester, i Kverulering. Her må jeg desverre avstå fra å delta i kvalifiseringen. :wink: . Jeg er visstnok "seedet" fra tidligere. :flag:

Men Jungelordet står seg fremdeles. Ser jeg.

KAT

Hvis man ønsker å være kverulant, så vær så god.(dette er ikke myntet på forrige innlegg)

kverulant (av lat. querulari, klage, klynke), kranglefant; person som stadig føler seg forurettet og mener seg urettferdig behandlet etc. — kverulere, stadig klage og si imot.

Ikke mye positivt i det nei. Men behersker man derimot retorikkens edle kunst, kunne man kanskje bidra med noe.

Redigert av Blanco (see edit history)

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Retorikkens edle kunst ja...det hadde vært noe. Det er da viktig å legge merke til at retorikken vektla i sterk grad det å forberede seg. Altså å ikke la ordet løpe fritt, det skulle bare virke som om det ikke var planlagt. Man dette vet vel selvfølgelig alle dere som utroper dere til både det ene og det andre innen kverulasjon og andre vanskelige disipliner... Retorikkens fem hovedfaser (inventio, dispositio, elocutio, memoria og actio) er dannet for at den som taler skal virke mest mulig overbevisende og veltalende... Det hadde vært noe.

Sorry Blanco, jeg bare måtte....retorikkens edle kunst er nok tapt for noen år siden....

Jeg liker bare en god diskusjon, jeg. :yesnod:

Argumenter for og imot, med godt begrunnede påstander holder i massevis.

Det er visst slik man lærer, og får evnen til å se ting fra flere sider.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Å neida. Den kunsten lever i beste velgående, men dessverre har den meget dårlige vilkår i det offentlige röm.

Ja, det er sant det Worse. "Beste velgående" er vel å ta i (for å kverulere litt) men den lever i visse kretser. Heia gamle grekere! Er det noen som har noen seilbåtbilder med disputerende gamle grekere om bord kanskje? Så er vi tilbake til trådens opphav igjen.

...

Er det noen som har noen seilbåtbilder med disputerende gamle grekere om bord kanskje? Så er vi tilbake til trådens opphav igjen.

Noe slikt?

Bilde

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

http://www.stavanger-seil.no/kontraster.jpg

Til dere som klager over kjedelige bilder og at seilbåteiere går 90% for motor.

Spiller det noen rolle når man får oppleve slike øyeblikk?

En viss nytelse og en viss spenning.

Vi har vel alle godt av en tankevekker i ny og ne om at veien til tider kan være vel så flott som målet på både den ene og andre måten.

(sier jeg som for tiden er like mye på sjøen i motorbåt som i seilbåt)

Redigert av Stavanger_Seil_AS (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...