Jump to content

Forsikringspremie på viksund 310 st cruz 2005


skage

Recommended Posts

Kan noen komme med sine valg av selskap, årspremie.

Dette letter jo arbeidet med og finne "rett" selskap.

Har sendt ut forespørsler til diverse, jeg kan jo komme med disse betraktingene senere når prisene er evaluert.

Vet jo det er mange variabler ang årspremie, men en viss oversikt får man jo ved og sammenligne.

Link to post
Share on other sites

Prøv et søk på "forsikring" så finner du mange meninger. Prisene virker som om settes etter tombolametoden og ikke etter båt...

 

Selv har jeg knallgod pris hos Norske Sjø men andre sier de er vanvittig dyre...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Som nevnt over - her får du nok svar, og kanskje ikke like konsistente priser.

 

Benytter selv Terra Skadeforsikring for min båt, som ville kostet ca det samme hos Gjensidige (omlag 4000,- for 27 fot av kr 400 000 i verdi). Norske Sjø ville kostet mer, og If skal ha nær det dobbelte. Får besøk av en Vesta-selger om to uker - ser av andre tråder at mange har rimelige forsikringer derfra.

Link to post
Share on other sites

Bruker if jeg og dem er ca 2000 kroner billigere enn neste selskap som kom med tilbud , som var gjensidige . Da betaler jeg ca 2400- full kasko verdi 300.000- dekker alt av løsøre , gummibåt osv.....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

det eneste de forlangte var alarm med sms varsing .

Litt på siden kansje , men holder det med gsm alarmen fra Clas Olson ? Noen som veit om den er ok ? Koster vel bare rundt to lapper og det er vel billig ......

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Gratulerer med ny båt. Har en Viksund 310 fly 05 mod. med 290 hk Yanmar forsikret i Norwegian Broker. Forsikringsum 1.320 mill. årspremie ca 8800 kr. :smiley:

Har sjekket litt rundt for å forsikre egen ny båt. Norwegian Brokers synes som den rimeligste, men forskjellen opp til IF er ikke voldsom, - om man har andre forsikringer hos IF.

En pussighet er at N.B. ikke gir rabatt om tyveri-alarm installeres!

Jeg syntes dette var merkelig og spurte helt konkret om dette var riktig.

De sa at de ikke gir rabatt for montert Tracker/Tyveri alarm, fordi det var svært sjelden at båter i denne prisklasse (Forsikringsverdi 1 170 000) ble stjålet......

Så da så.

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Med fast aksel må alt under 1 % av forsikringsverdien FØR fratrekk av bonuser ansees å være et godt tilbud. Da vil du normalt ha en egenandel som også er ca. 1 % av forsikringsverdien.

 

Eks.: Forsikringsverdi kr. 1 mill., egenandel kr. 10.000 gir bruttopremie kr. 10.000, bonus for kompetanse og utstyr totalt 25 % gir en nettopremie kr. 7500. Godt kundeforhold, medlemskap i diverse foreninger/organisasjoner (f.eks. LO, YS etc.)og avtale om totalforsikring kan redusere denne premien med ytterligere 5-15%.

 

Denne premien gjelder det som selskapene definerer som hurtiggående båter, dvs. 20 knop +, noe forskjellig fra selskap til selskap. Saktegående båter har noe lavere premie. Alle selskapene har en økning i premien på fra 15 til 50 % for båter med hekkaggregat hvor skaderisikoen ansees å være betydelig større enn for båter med fast aksel.

 

(Svar avgitt av en tidligere Adjuster som er den engelske betegnelsen på en dispasjør. Og hva gjør så en Adjuster/dispasjør? Jo, beregner premie og foretar kompliserte oppgjør i forsikringssammenheng). :rolleyes:

 

(rettet 2 trykkleifer)

Redigert av kes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fikk fra Vesta i dag.

 

6300.- pr år. Det er høy egenandel i dette tilbudet, men denne prisen er nok ikke så ille. Forsikringsum er 1,2 mil.

Bra tilbud, det. Jeg er helkunde i Gjensidige, forsikringssum 1,1 mill og premie 6.100. Du er absolutt på rett vei, i alle fall! :flag:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Prisen er bare en liten bit av en forsikringsavtale, så direktesammenlikninger med andre sier lite eller ingenting uten at du får opplyst hele "bildet"

 

Vilkårene er "varen" du kjøper og er minst like vesentlig. Egenandeler og f.eks. bruksbegrensinger er andre vesentlige ting som spiller inn.

 

Ikke så lett, men det er bare å sette opp hva en vil ha, og ringe/maile rundt å hente inn tilbud på akkurat det produktet du ønsker.

Litt jobb er det, men så er det jo også store verdier (...iallefall for de fleste av oss)

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...