skage Startet 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2006 Kan noen komme med sine valg av selskap, årspremie. Dette letter jo arbeidet med og finne "rett" selskap. Har sendt ut forespørsler til diverse, jeg kan jo komme med disse betraktingene senere når prisene er evaluert. Vet jo det er mange variabler ang årspremie, men en viss oversikt får man jo ved og sammenligne. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Prøv et søk på "forsikring" så finner du mange meninger. Prisene virker som om settes etter tombolametoden og ikke etter båt... Selv har jeg knallgod pris hos Norske Sjø men andre sier de er vanvittig dyre... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
enrico Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Hei og grattis med båten det var artig å følge med dine betraktinger rundt prosessen frem til valg av båt jeg har bestilt og venter på en ny 34 viksund og har bedt om tilbud på forsikring og IF kom klart best ut for meg Norske sjø var 5000,- dyrerere Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Som nevnt over - her får du nok svar, og kanskje ikke like konsistente priser. Benytter selv Terra Skadeforsikring for min båt, som ville kostet ca det samme hos Gjensidige (omlag 4000,- for 27 fot av kr 400 000 i verdi). Norske Sjø ville kostet mer, og If skal ha nær det dobbelte. Får besøk av en Vesta-selger om to uker - ser av andre tråder at mange har rimelige forsikringer derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Bruker if jeg og dem er ca 2000 kroner billigere enn neste selskap som kom med tilbud , som var gjensidige . Da betaler jeg ca 2400- full kasko verdi 300.000- dekker alt av løsøre , gummibåt osv..... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
kurth Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Har båten forsikret i Vesta og betaler 5500 for en saga 29 forsikringsum 1100000 syntes dette er rimelig det eneste de forlangte var alarm med sms varsing . Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 det eneste de forlangte var alarm med sms varsing . Litt på siden kansje , men holder det med gsm alarmen fra Clas Olson ? Noen som veit om den er ok ? Koster vel bare rundt to lapper og det er vel billig ...... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Josefine Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Hei ! Gratulerer med ny båt. Har en Viksund 310 fly 05 mod. med 290 hk Yanmar forsikret i Norwegian Broker. Forsikringsum 1.320 mill. årspremie ca 8800 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 24.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 Hei ! Gratulerer med ny båt. Har en Viksund 310 fly 05 mod. med 290 hk Yanmar forsikret i Norwegian Broker. Forsikringsum 1.320 mill. årspremie ca 8800 kr. Har sjekket litt rundt for å forsikre egen ny båt. Norwegian Brokers synes som den rimeligste, men forskjellen opp til IF er ikke voldsom, - om man har andre forsikringer hos IF. En pussighet er at N.B. ikke gir rabatt om tyveri-alarm installeres! Jeg syntes dette var merkelig og spurte helt konkret om dette var riktig. De sa at de ikke gir rabatt for montert Tracker/Tyveri alarm, fordi det var svært sjelden at båter i denne prisklasse (Forsikringsverdi 1 170 000) ble stjålet...... Så da så. Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
skage Svart 24.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 Fikk fra Vesta i dag. 6300.- pr år. Det er høy egenandel i dette tilbudet, men denne prisen er nok ikke så ille. Forsikringsum er 1,2 mil. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 24.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 (redigert) Med fast aksel må alt under 1 % av forsikringsverdien FØR fratrekk av bonuser ansees å være et godt tilbud. Da vil du normalt ha en egenandel som også er ca. 1 % av forsikringsverdien. Eks.: Forsikringsverdi kr. 1 mill., egenandel kr. 10.000 gir bruttopremie kr. 10.000, bonus for kompetanse og utstyr totalt 25 % gir en nettopremie kr. 7500. Godt kundeforhold, medlemskap i diverse foreninger/organisasjoner (f.eks. LO, YS etc.)og avtale om totalforsikring kan redusere denne premien med ytterligere 5-15%. Denne premien gjelder det som selskapene definerer som hurtiggående båter, dvs. 20 knop +, noe forskjellig fra selskap til selskap. Saktegående båter har noe lavere premie. Alle selskapene har en økning i premien på fra 15 til 50 % for båter med hekkaggregat hvor skaderisikoen ansees å være betydelig større enn for båter med fast aksel. (Svar avgitt av en tidligere Adjuster som er den engelske betegnelsen på en dispasjør. Og hva gjør så en Adjuster/dispasjør? Jo, beregner premie og foretar kompliserte oppgjør i forsikringssammenheng). (rettet 2 trykkleifer) Redigert 24.Februar.2006 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 Fikk fra Vesta i dag. 6300.- pr år. Det er høy egenandel i dette tilbudet, men denne prisen er nok ikke så ille. Forsikringsum er 1,2 mil. Bra tilbud, det. Jeg er helkunde i Gjensidige, forsikringssum 1,1 mill og premie 6.100. Du er absolutt på rett vei, i alle fall! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 24.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2006 Prisen er bare en liten bit av en forsikringsavtale, så direktesammenlikninger med andre sier lite eller ingenting uten at du får opplyst hele "bildet" Vilkårene er "varen" du kjøper og er minst like vesentlig. Egenandeler og f.eks. bruksbegrensinger er andre vesentlige ting som spiller inn. Ikke så lett, men det er bare å sette opp hva en vil ha, og ringe/maile rundt å hente inn tilbud på akkurat det produktet du ønsker. Litt jobb er det, men så er det jo også store verdier (...iallefall for de fleste av oss) M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.