Jump to content

Avgift EU-skatt betalt ?


SRA

Recommended Posts

Som man da kan trekke fra ved kjøp? og innmomsing i Norge?

i så fall hvor stor er den? Noen som vet?

Bruktbåt .... Nei !! Norsk hk avgift, import og MVA må beregnes på HELE beløpet!!! Hurra for :flag:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Skal en kjøpe bruktbåt i utlandet så er det mest gunstig for oss nordmenn å finne en som ikke har "VAT paid" i EU landet.... av de årsaker som blant annet Divemaster skriver...

 

En del charter båter kan selges uten VAT for eksport....

 

Ved nybåt kjøp er det ikke noen sak, da blir det ikke betalt VAT i kjøpslandet, men båten går rett på export.... Har kikket litt på ny Bavaria kjøpt i Tyskland.. besdparelsen er vel det kan kalle tilnærmet lik null... siden priser levert fra verft er like samme hvor man kjøper den.... Noe på rigging og frakt kan man sikkert spare, men det er vel ikke mere enn man taper på garantireperasjoner vil jeg tro

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ved nybåt kjøp er det ikke noen sak, da blir det ikke betalt VAT i kjøpslandet, men båten går rett på export.... Har kikket litt på ny Bavaria kjøpt i Tyskland.. besdparelsen er vel det kan kalle tilnærmet lik null... siden priser levert fra verft er like samme hvor man kjøper den.... Noe på rigging og frakt kan man sikkert spare, men det er vel ikke mere enn man taper på garantireperasjoner vil jeg tro

Jeg har sett på tilsvarende for Beneteau og Grand Banks. Grand Banks ga jeg helt opp siden den prosuseres fra ikke-EU land (dette er en lang historie). Prisene på ny Beneteau (Swift 42) er omtrent den samme enten kjøpt i Frankrike eller Norge. Valgte Norge da dette gir sikkrere "etter-salg" oppfølging.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...