Frank v. Startet 11.Juli.2003 Del på Facebook Startet 11.Juli.2003 Jaggu må ikke båten på land igjen,etter å ha fått sjøsatt forrige torsdag. Skal aldri påta meg et slikt prosjekt som denne båten mer i hele mitt liv,heretter skal jeg bare bruke deler som kan fås tak i orginalt. Virkelig irriterende når motor går som ei klokke,må bytte bukkehornet som går inn på drevet,eller sveise på en forlengelse.sånn er det når man tror man skal få til alt på første forsøk!!!f**n AU.... Får satse på neste sommer. hilsen en som er rimlig forbanna om dagen!!! :lol: PS:måtte bare få det ut. Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 11.Juli.2003 Del på Facebook Svart 11.Juli.2003 ??? Hva er det som ikke funker Været er om ikke annet ok? MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.Juli.2003 Del på Facebook Svart 11.Juli.2003 Frank, Innlegget ditt gløder av frustrasjon og forbannelse! Noen og enhver kjenner seg nok igjen fra lignende situasjoner - det er slik en god terapi å få blåst skikkelig ut .... Men når temperaturen har sunket noen grader og den verste stormen har lagt seg, da er det kanskje på tide å bli litt mer konkret med hva som skjer eller ikke skjer ombord hos deg. Kanskje er her en eller annen lidelsesfelle som har vært borti noe lignende en gang i tiden - og kanskje har ett eller stalltips å bidra med. Utrolig hva som kan skje når nesten 1000 medlemmer får lagt hodene i bløt ... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Frank v. Svart 11.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2003 Det som ikke virker er at jeg har laga til et bukkehorn fra en v8 motor ,kappa av og sveisa igjen den ene siden.Den andre siden som eksosen kommer inn har jeg også kappa,naturligvis litt for langt nede,slik at eksosslangen får en kraftig bøy,det tåler den tydligvis ikke,da det har blåst hull i slangen 2 ganger med det resultat at hele det nyvaska motorrommret er helt nedsota+at det spruter ut vann som bare F... Det er bare å bite i det sure eplet og innse at jeg må ha ut bukkehornet og forlenge det slik at det blir rett i forhold til eksosslangen.Dette er jo noe jeg burde ha tengt på når dette ble laga til,men men man lærer så lenge man lever.Har bare seg selv å takke.Var forøvrig lite info om problemet mitt i første innlegget,sjønner at det ble stilt ??????????? Forøvrig mitt 100 innlegg.. God sommer til alle som er så heldig å ha båt på vannet!!! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 12.Juli.2003 Del på Facebook Svart 12.Juli.2003 Ville bare utrykke min sympati til deg Frank.... føler virkelig med deg.. Lykke til Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Suzuki Svart 12.Juli.2003 Del på Facebook Svart 12.Juli.2003 Hmm - eksosslangen blir for varm ? Hva med special-varmebestandige silicon-ett-eller annet fra F.eks TESS ?? Mener det finnes utgaver som tåler 12-1300 grader. Snakk evt med firma som leverer saker til OFFSHORE industrien. Finnes masse der som ikke akkurat er beregnet på "frøken-belastinger". Uansett - MIN Sympati til deg, har slitt litt med tekniske problemer selv denne sommeren.. MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
kito Svart 14.Juli.2003 Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Du har min sympati også Frank v, Får håpe at du får fikset problemet, det er heldigvis mye igjen av sommeren. MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 14.Juli.2003 Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Hei Frank. Jeg dedikerer herved mitt aller første innlegg på Baatplassen.no til deg og alle andre i tilsvarende situasjon. Jeg vil også foreslå en stålslange i bendet ditt, eventuelt en lavtrykks stålkompensator. Det kommer litt an på dimensjon, men disse kan i noen tilfeller være mer fleksible enn en gummislange. Lykke til. EspenE Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 14.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Takker for sympati og gode forslag.Min første tanke når dette skjedde var å få ordna dette så fort som mulig og få satt den ut igjen,men tror jeg tar det heller med ro og får gjort alt skikkelig denne gangen.Har egentlig en masse annet også igjen å gjøre før båten er helt klar.Fikk nå ivertfall prøva den nyoverhala motoren og vet nå at den fungerer som den skal,var moro så lenge det varte. Hilsen en med 8 timer på sjøen sesongen 2003.... Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 20.September.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2003 Endelig ble det klart for prøvekjøring igjen,denne gang i ferskvann(tokevannet)Etter mye plunder med å få pakningen tett mellom turbo og eksosmanifoil,ser nå det ut til å virke tett. Blei til at jeg fikk påsveisa en stuss på manifoil slik at eksosslange ikke fikk en knekk,ser faktisk ut til å fungere det også. Men er det ikke det ene så er det det andre!!!Ved turtall over 3200 så blåste det ut kjølevann mellom turbo og(intercooleren)tror jeg.da var jo den pakningen kaputt. Er det virkelig så stort trykk i kjølevannet at det skal kunne gå an?Ivertfall løste jeg det problemet med å fylle på radiatortetter,som en kriseløsning.Det holdt jammen tett det også etterpå.Må jo være en fin løsning hvis slikt skulle skje midt i ferien(ivertfall som kriseløsning... Eneste ulempen er at varmen på motor har gått opp 10 grader til 90...Er visst ikke bare pakninger den radiatortetteren tetter.. Fortsatt god høst til alle på baatplassen!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.