Jump to content

Instrumenter på to styreposisjoner


Brumle

Recommended Posts

Jeg sliter litt med kobling av instrumenter på taket, har montert Wema sin omkobler for dette men det virker ikke alikevel. Omkobleren styrer kun + og - til instrumentene, signalene er koblet sammen oppe og nede, og det er her problemet kommer. Så fort jeg kobler til signalkabelen fra giverne viser instumentene helt feil verdier. Vet at det finnes duppeditter som kan kobles på ledningen som gjør at strømmen (signalet) bare kan gå en vei (heter det diode) tror kansje det kan være løsningen på problemet :confused: Noen som har prøvd dette? I så fall hva heter denne saken og hvor kan den kjøpes, noen nettbutikker som leverer dette? Instumentene det gjelder er powertrim og tankmålere, motorinstumentene er levert med to posisjoner fra leverandør og fungerer greit.

Redigert av Brumle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilke instrumenter har du da.. Jeg har VDO, har to stasjoner og to motorer og to Wema dual station omkobler. Hos meg funker dette helt utmerket.... har turteller, voltmeter, temp og oljetrykk på taket....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvilke instrumenter har du da.. Jeg har VDO, har to stasjoner og to motorer og to Wema dual station omkobler. Hos meg funker dette helt utmerket.... har turteller, voltmeter, temp og oljetrykk på taket....

 

Tankmålerne er fra Wema :crazy: powertrim instrumentet vet jeg ikke fabrikatet på, hadde samme opplegget på den gamle motoren, oljetrykk,temp etc, virket helt greit der. Har dobbeltsjekket koblingene flere ganger inge feil der. Kobler jeg vekk giverkabelen nede virker allt normalt oppe, og tar jeg vekk oppe er alt i orden nede.

Link to post
Share on other sites

Er både + og - koblet gjennom wema boksen ved begge stasjone...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vet at det finnes duppeditter som kan kobles på ledningen som gjør at strømmen (signalet) bare kan gå en vei (heter det diode) tror kansje det kan være løsningen på problemet

 

Bestillte dioder fra Elfa type: Artikelnummer: 70-009-04 Produktnavn: BAV20 switchdiod DO35. men det viser seg at disse har litt motstand så instumentene viser litt lavere verdier når jeg kobler dioden i mellom. Noen som vet om det finnes typer dioder som slipper signalene igjennom uten motstand. Sendt tre mailer til Wema,kundeservise men der var det null respons.

Link to post
Share on other sites

Dette synes jeg virker litt merkelig, Brumle. Jeg så denne omkobleren i Maritim katalogen her om dagen og tenkte dette var en rimelig løsning på en sak jeg selv må løse etter hvert. Har du hørt hva leverandør/produsent sier om saken? Skulle vært interessant og hørt hva de sier om problemet.

 

Edit: Ser nå at du har sendt 3 mailer til Wema. Hva med å prøve de du kjøpte omkobleren hos, så kan de purre videre på Wema?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...