Jump to content

Beste valg for V8 Diesel ? Ford, GM


Sealine S34

Recommended Posts

Hei motor kyndige båtfolk.

 

Jeg er på utkikk etter en V8 Diesel motor på ca. 270-310 HK. Har leitet lang tid uten å finne noe brukt. Har nå tenkt tanken å marinisere en bilmotor V8, har en 1994 mod Ford 7,3 l på hånden. Men er usikker på om dette er noen god og kraftig motor for en Bayliner 2855, 28 fot og 3,1 tonn med mercruiser Bravo 2 drev.

 

Er det noen der ute som vet om en GM Peninsular eller annen type V8 som skal selges, ferdig marinisert eller hva bør en styre unna av motor type, når det gjelder marinisering.

 

 

E :sailing: Er glad for hjelp her

Link to post
Share on other sites

Heisan

 

Jeg er i samme situasjon selv. Vurderer både Ford og GM. Jeg har en Ford basert OMC motor i båten og har hørt at bla. svinghjuls kåpe kan passe om hverandre. Jeg vet ikke. Jeg hadde tenkt til å nøye meg med en motor uten turbo, da jeg nesten altid kjører i "kaffekopp" fart. Jeg har også vurdert GM motor for de at disse har jeg noen års erfaring med. Jeg vet ikke om noen kjenner til om Ford 7,3 diesel har likheter med 460 (7,5l) bensin motor. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Målene på Ford V8 ligger her:

Mercruiser 7,3 liter

Mercruiser 7,3 er samme motor, mulig Mercruiser har satt på noe ekstra utstyr for mariniseringen. men lengden bør være i nærheten.

 

Denne motoren ga Skarpnesen vår bra fraspark. 29 fot, 3,5 tonn med Bravo3 DP

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Scania og denne Detroiten er vel ikke akkurat egnet for en helplaner som Bayliner er... Det er jo ekstrem restriksjoner i kjelleren på disse båtene... og det skal ikke rare lengden til før det blir problemer mot tanken...

 

Det som du viser til er nok mere egnet for deplasementsbåter..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

men det var godt ment. :yesnod:

Det tviler jeg ikke på... :yesnod::cheers:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det var ikke noe å si på prisen... rundt 93000 NOK litt avhengig av kursen... pluss det som Fru Halvosrsen skal i avgifter....

 

45000 i hk agvgift :headbang:

23000 i mva

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har selv hatt mercruser 7,3td i bayliner 2858 og det var mere nok med kraft !Hadde bravo 3 med 1.1,65 med 22" propeller! men motorpakken er tung så båten ligger tungt i sjøen ! Hålder nå på å montere inn Yanmar 315hk med Bravo 3X drev i samme båten ! Denne motoren er faktisk 4cm kortere en Mercruser v8 diesel 270hk samt nesten 200kg lettere !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...