Sealine S34 Startet 25.Februar.2006 Del på Facebook Startet 25.Februar.2006 Hei motor kyndige båtfolk. Jeg er på utkikk etter en V8 Diesel motor på ca. 270-310 HK. Har leitet lang tid uten å finne noe brukt. Har nå tenkt tanken å marinisere en bilmotor V8, har en 1994 mod Ford 7,3 l på hånden. Men er usikker på om dette er noen god og kraftig motor for en Bayliner 2855, 28 fot og 3,1 tonn med mercruiser Bravo 2 drev. Er det noen der ute som vet om en GM Peninsular eller annen type V8 som skal selges, ferdig marinisert eller hva bør en styre unna av motor type, når det gjelder marinisering. E Er glad for hjelp her Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 Heisan Jeg er i samme situasjon selv. Vurderer både Ford og GM. Jeg har en Ford basert OMC motor i båten og har hørt at bla. svinghjuls kåpe kan passe om hverandre. Jeg vet ikke. Jeg hadde tenkt til å nøye meg med en motor uten turbo, da jeg nesten altid kjører i "kaffekopp" fart. Jeg har også vurdert GM motor for de at disse har jeg noen års erfaring med. Jeg vet ikke om noen kjenner til om Ford 7,3 diesel har likheter med 460 (7,5l) bensin motor. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 7,3 liter tror jeg blir for lang uten å bygge om motorom. Det beste blir vel en GM 6,5 liter og minimum 250 hk til din båt. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Windy37GM Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 (redigert) Målene på Ford V8 ligger her: Mercruiser 7,3 liter Mercruiser 7,3 er samme motor, mulig Mercruiser har satt på noe ekstra utstyr for mariniseringen. men lengden bør være i nærheten. Denne motoren ga Skarpnesen vår bra fraspark. 29 fot, 3,5 tonn med Bravo3 DP Joda310 Redigert 25.Februar.2006 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
giver Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 (redigert) Hei Hvorfor ikke vurdere Scania , når jeg får den berømmelige telefonen fra Hamar er dette mitt valg. Denne er kanskje mer i din gate. mvh giver Redigert 25.Februar.2006 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 Scania og denne Detroiten er vel ikke akkurat egnet for en helplaner som Bayliner er... Det er jo ekstrem restriksjoner i kjelleren på disse båtene... og det skal ikke rare lengden til før det blir problemer mot tanken... Det som du viser til er nok mere egnet for deplasementsbåter.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
giver Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 Det som du viser til er nok mere egnet for deplasementsbåter..Mulig det, men det var godt ment. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 men det var godt ment. Det tviler jeg ikke på... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 7,3-literen er støpt av Maxion Motores i Brazil. Den har et notorisk problem med groptæring, som lager hull mellom kjølekappe og sylinder nr. 1. Styr unna. Søk på Google etter "Power Stroke" for mer info. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Trophy Svart 25.Februar.2006 Del på Facebook Svart 25.Februar.2006 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...&pos=11&tot=293 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Cirkeline Svart 26.Februar.2006 Del på Facebook Svart 26.Februar.2006 Pratet med en hyggelig kar på Gøteborgsmessan, han solgte nye V8 til en behagelig pris. http://www.icecube.mn Denne motoren har ikke noe elektronisk styring, enkel å vedlikeholde selv. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Februar.2006 Del på Facebook Svart 26.Februar.2006 http://www.icecube.mnDet var ikke noe å si på prisen... rundt 93000 NOK litt avhengig av kursen... pluss det som Fru Halvosrsen skal i avgifter.... 45000 i hk agvgift 23000 i mva Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Draco_1 Svart 26.Februar.2006 Del på Facebook Svart 26.Februar.2006 Har just været på bådudstilling i København og så en helvedesmaskine af en dieselmotor. www.marinediesel.nu GM 6,5 L V8 Diesel med kompressor var topmodellen. https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7215/Billede_35_.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Steinarau Svart 26.Februar.2006 Del på Facebook Svart 26.Februar.2006 Har selv hatt mercruser 7,3td i bayliner 2858 og det var mere nok med kraft !Hadde bravo 3 med 1.1,65 med 22" propeller! men motorpakken er tung så båten ligger tungt i sjøen ! Hålder nå på å montere inn Yanmar 315hk med Bravo 3X drev i samme båten ! Denne motoren er faktisk 4cm kortere en Mercruser v8 diesel 270hk samt nesten 200kg lettere ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.