Jump to content

Hvilken GPS anbefales


Båtfareren

Recommended Posts

Har god erfaring med denne GPS-musen, Haicom Hi-204E! :flag:

 

Redigert: 204E og 204S er modeller som fortsatt selges rundt om, eneste forskjell mellom dem er forskjellig produsent av chip'en, men begge er 12 kanalers.

 

Den selges hos Geminav.no, Clas Ohlson og mange andre steder.

 

Hos Komplett.no har de en ny utgave/modell av denne Haicom'en, med 20 kanaler og ny software /chip (SiRF-Star-III chipset)

Se her

 

 

Haicom modellene jeg har testet ut, har fungert meget bra og er også meget driftsikker.

Prisen har jeg sett ned i ca. 595,-

 

Lykke til! :sailing::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilken GPS anbefales til laptoppen som skal drive kart ? Er det noen betrakninger ? Er det bedre dess dyrere ?

På dette området er det så langt jeg kan se ingen sammenheng mellom pris og kvalitet.

 

Du har fått råd om å anskaffe Haicom som du kjøper hos Claes Ohlson.

 

Den fungerer meget godt. Dersom du utelukkende ønsker å teste GPS-mottageren kan du eksempelvis laste ned gratisprogrammet: SA Watch,

 

se eksempelvis http://www.huntting.com/sawatch/

 

(Fikk dette rådet fra Lars H.)

 

Med SA Watch kan du lese de vesentlige verdiene som mottas av GPS-mottageren din.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

GPS-Mus er jo bra saker.Men jeg vil heller anbefale å Kjøpe en fullverdig håndholdt GPS med skjerm, og NMEA utgang.Bruksområdene blir straks flere, og du er ikke avhengig av PC.

Denne trenger jo ikke å inneholde kartmuligheter, så da er Garmin E-trex et rimelig alternativ.

Helt enig :yesnod:

 

Bruk av en rimelig, ordentlig GPS med display utvider bruksmulighetene dine, samt ikke gjør deg helt avhengig av at PC'en fungerer. Knekker PC'en kan du likevel navigere sikkert med sjøkart og GPS med display alene. Forutsatt at du har papir-sjøkart ombord...

Konfigurasjon av GPS og kommunikasjon gjøres også lett på en GPS med display.

Tips: Det er mange billige, brukte GPS'er til salgs på nettet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...