Slagskibet Startet 14.Juli.2003 Del på Facebook Startet 14.Juli.2003 Fant denne på Båtmagasinets side.Nesten for billig til å være sant? http://ctnor.com/powershop.htm Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 14.Juli.2003 Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Av svarene som kom til en av de som hadde stilt spørsmål om motorene kom det frem at en av motorene var i Dubay. Ut i fra konseptet virker det som det kun er motorer fra utlandet som er lagt ut for salg. I tillegg må kjøper svare for mva, frakt og avgifter. Kjøper må også betale 2/3 av kjøpesummen på forhånd. Dette virker tvilsomt, spør du meg. Aldri om jeg ville kjøpt meg ny motor på denne måten. Da ville jeg heller betalt litt ekstra for den sikkerheten det er å kjøpe i Norge og samtidig være innenfor de garantibestemmelsene som gjelder. Ville ikke betalt en krone for en motor før den har blitt plassert i båten og nøye utprøvd. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Jeg syntes også det lukter litt.Selv har jeg bestilt ny motor i Norge med "idiotsikker" klausul mht montering osv.Og det er jeg rimelig fornøyd med selv om jeg blir fortalt at mye penger kunne være spart ved å gjøre jobben i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 14.Juli.2003 Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Enig at den butikken virket tvilsom. å betale 2/3 på forskudd til et ukjent firma er å be om tröbbel. Det var også grassat mye popup-ads på forum-siden deres. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 14.Juli.2003 Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Totalt useriøst opplegg. Lukter lang vei. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
EspenE Svart 14.Juli.2003 Del på Facebook Svart 14.Juli.2003 Jeg var faktisk den heldige nummer 15.000.000 besøkende på en pop-up fra siden . Skulle ikke meg forundre om dette også gjelder en del andre. Er enig i at dette virker noe useriøst. Imidlertid skader det jo ikke å få vite mer dersom noen har erfaring fra akkurat dette. EspenE Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 4.November.2004 Del på Facebook Svart 4.November.2004 Hei. Mulig jeg kjøper en snekke på 25/27 fot. I den type snekker er det ofte gammle saltvannkjølte Volvo Penta motorer med 25 til 36 hk. ( fra 1970 til 1980 mod.) Etter som disse motorene begynner og bli utslitt og gammle, ønsker jeg og bytte ut denne men en ny motor. Har noen da erfaringer med ANDRE innenbords motorer en Yanmar og Volvo Penta ?? Ønsker da en motor med god kvalitet ,og noe rimeligere en de nevte. (fra 25 til 40 HK) Sitér dette innlegget Link to post
sirius Svart 4.November.2004 Del på Facebook Svart 4.November.2004 Nanni diesel har mange fine motorer i denne størrelsesorden. Sjekk med www.nogva.no. mvh Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Kotnes Svart 4.November.2004 Del på Facebook Svart 4.November.2004 Gå for Vetus 42 HK. 4 sylindret. Kjøpte ny til forrige båten og kjørte nesten 300 timer denne sommeren uten noe problemer. Dette var nå i år. Koster ca 85000 med gear. Den er også veldig liten og lett. Veier 190 kg og det er ca 100 mindre en Yanmar 3 sylindret. Den er også lavere og smalere. Veldig servicevennlig og lett adkomst til alt. Anbefales på det varmeste. Lykke til med valg av motor. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Hebbe Svart 4.November.2004 Del på Facebook Svart 4.November.2004 Du kan ringe Bolga Maritime som er hovedimpotør for Solè diesel. I telefonen treffer du verdens hyggeligste mann som virkelig kan båt og motor... http://www.boat.no/asp/companies/show.asp?id=2157 Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
jm Svart 5.November.2004 Del på Facebook Svart 5.November.2004 Heisan Da bør også Bukh motorer stå på programmet. Danske kvalitetsmotorer. Finnes bl.a. på denne linken http://www.univa.no/. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 5.November.2004 Del på Facebook Svart 5.November.2004 Enig med Kotnes, jeg er også kjempefornøyd med min Vetus-Mitsubishi. Sole er såvidt jeg vet samme "grunnmotor", nemlig en Mitsubishi (traktor) motor. Vetus kan også fås med adapter til VP gir/drev. (for å spare ytterligere med penger, og hvis det giret du har er ok.) Lykke til mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 5.November.2004 Del på Facebook Svart 5.November.2004 Eg tror at selv om en Volvo eller en Yanmar koster litt ekstra, vil dette lønne seg likevel den dagen du selger båten. Dessuten tror eg det er letter å få tak i deler i disse motorene. Yanmar tror eg er den småmotoren med best rykte. Det blir også lettere å selge en båt med en kjent motor. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 5.November.2004 Del på Facebook Svart 5.November.2004 Dessuten tror eg det er letter å få tak i deler i disse motorene. Vet med stor sikkerhet at det i allefall er meget lett å få deler til Solè sine motorer. Bolga maritime ligger inne med et komplett delelager, til priser som bare er det halve av det foreks Yanmar kan skilte med. Jeg vet, har hatt både en liten Yanmar (8 ysg) og en liten Solè (13 hk). Når starteren røyk på Yanmar`n måtte den henter fra Holland. Mens vannpumpa på Solè`n som røyk kom fra Nordland. For meg så utgjorde det over en uke mindre ventetid på en alminnelig del... Det kan ikke være uten grunn at mye av kystfiskeflåten i Norge benytter Solè som motoirinstalasjon i sine yrkesbåter, de har i allefall ikke anledning til å ligge å vente på deler... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Ficher Svart 6.November.2004 Del på Facebook Svart 6.November.2004 Takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 30.November.2004 Del på Facebook Svart 30.November.2004 Ok, da er det 99% sikkert at det blir en NY 44 HK Sole Mitsubishi i min nye Viksund Combi 25 (fra 1977)............JIPPPIIII Bra pris og god service hos forhandler i Stavanger. Så nå er det UT med den Gammle Volvo Penta motoren Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 YES....... da er båten kjøpt og ny motor er bestilt ( Sole Mitsubishi 44 HK ) GOD HELG !! Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 YES....... da er båten kjøpt : Gratulerer så mye med båt og problemfri ny motor. Dette kommer til å bli bra, og nå er det da er det bare å gjøre som meg og det er å vente på sjøsetting.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
First 31.7 Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Hei! Gratulerer med ny motor/båt! Hvem forhandler disse motorene i Stavanger? Fornuftig av deg og ikke velge VP. Yanmar er jo bra motorer, men forhandleren i Stavanger er ikke å anbefale. Lykke til og informer oss om hvordan det går med installasjonen av ny motor!! mvh S/Y Mildrid Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 10.Desember.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Hva er så gæ`ærn`t med Volvo da First? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 TAKK -TAKK .... forhandler er Rogaland Lystbåt Service. Mulig det også kommer en repotasje om motor bytte i det lokale båtbladet BÅTFORENINGEN . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.