function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Overhaling av fm motor


Fisk

Recommended Posts

Jeg har en 1 sylindret 4hk fm motor som trenger en sjekk. Hvor kan jeg få tak i deler, tegninger,evt verkstedhåndbøker til disse motorene?

Motoren er ny-innkjøpt og jeg har ikke hatt start på den. Ser ventilene er faste og magneten "slurer". Så det er dårlig med gnist.. Noen som evt har en magnet til denne motoren liggende?

Øyvind

Link to post
Share on other sites

Bor på vestlandet så det blir litt drøyt å "stikke innom" fredrikstad motorfabrikk. Men de har vel tegninger og slikt. Selger de deler?

 

De har tegninger og etter all sannsynlighet alle de delene du vil komme til å trenge. Fant i farten desverre ikke tlf nr dit.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Ja jeg får ta kontakt og høre. Men de er kanskje dyre siden det er originaldeler? Har tenkt å ta det litt grundig når jeg først har tatt motoren ut av båten. Nye pakninger runt om, ventilfjærer, stempelfjær og evt. magnet hvis jeg ikke får den til. Bærer preg av å ha stått lenge hele motoren. Finnes det andre forhandlere? Er helt ny i båtverden..

Link to post
Share on other sites

Til de gamle fm motorene så er det såvidt jeg vet kun Fredrikstad mekaniske som leverer deler.

 

Vi hadde tidligere en fm som vi prøvde å få til å gå normalt. Vi holdt på å skru i to år, men stadig kom det nye problemer og pengene bare ramla ut til motoren. Vi fikk svært få turer som var feilfri, og det hele endte med at vi kjøpte en kliss ny motor for å komme oss på sjøen.

 

Delene er dyre og pengene flyr fort når man først begynner å skru. Anbefaler deg å sette opp en liste over hva som må gjøres og deretter høre på pris hos fm, for det blir fort en god del tusen kr.

 

Prøv også å skaffe så mye som mulig brukt, det er penger å spare på det.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...