JRK Startet 15.Juli.2003 Del på Facebook Startet 15.Juli.2003 Hei, Finnes det ett eller annet og legge mellom trebenken (epoksybelagt) og skumgummimadrassen for å unngå kondensproblemer? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Juli.2003 Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 Ja, selvdrenerende kunstgress(altangress) har jeg hørt skal være bra. Per Chr. Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 15.Juli.2003 Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 Hva med dette produktet? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 15.Juli.2003 Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 Fukten oppstår vel som konsekvens av at det er kaldt under sengebenken, og at madrassen blir varmet opp av kroppen. For å stoppe kuldebruen i min båt, kjøpte jeg billigste type liggeunderlag fra "Jydsk" (gamle Sengetøylageret). Dette er et ca. 10 mm underlag som er tenkt brukt ute i naturen. Kostet ca. 60 kroner for 0,8 x 2 meter. Klipte og limte dette fast til benken. Etterpå ble sengen både varmere og mykere. Kondensproblemer har jeg heller ikke lagt merke til. Å prøve denne løsningen er kanskje en ide, så at prisen på spesialproduktet var høy. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Festina Lente IV Svart 15.Juli.2003 Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 I FL3 er dette ikke noe problem, selv om det burde være det, siden platen under madrassen er en hel plate uten hull, slik mange anbefaler. Imidlertid, under platen som danner lokk over tilgang til henhlodsvis vanntank/dieseltank er det montert støydempingsplater, ca 40 mm tykkelse, og madrassen er tykk naturskum ca 200 mm. antagelig blir isolasjonen derfor så bra, at kondensproblemene ikke oppstår. Tidligere, hjemme, hadde jeg problemer med kondens i sengen 250 mm vanlig skumgummimadrass over plankebunn (åpen), i et rom som vinduet aldri er lukket, ga meg problemer med kondens, mens kona gikk klar. Jeg var varm om natta, mens hun holdt akkurat varmen. Etter at vi byttet til andre madrasser, med spiralmadrass og 100 mm tykk naturskumgummi overmadrass er problemet borte. Ikke har jeg hatt problemer med ryggen siden heller, dette var et problem en ukes tid hver måned tidligere. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
JRK Svart 15.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 Hei, Tusen takk for svarene. Nå er jeg så heldig at jeg har en passe stor bit med kunstgress liggende, så da satser jeg på det først. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 15.Juli.2003 Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 Tidligere, hjemme, hadde jeg problemer med kondens i sengen 250 mm vanlig skumgummimadrass over plankebunn (åpen), i et rom som vinduet aldri er lukket, ga meg problemer med kondens, mens kona gikk klar. Jeg var varm om natta, mens hun holdt akkurat varmen. Hrmf... klarer ikke dy meg, men dette forteller kanskje litt om hvilken side av sengen "aktivitetene" foregår... Dere andre også, - litt mindre gymnastikk om bord nattes tider, så kanskje alle kondensproblemene forsvinner! :smiley: :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2003 Del på Facebook Svart 15.Juli.2003 Hrmf... klarer ikke dy meg, men dette forteller kanskje litt om hvilken side av sengen "aktivitetene" foregår... :lol: :lol: :lol: Houu, hoou! Det kan du seie! Eg he sendt kåna på "landet" for ein uge. (De e'kje greit me ein seng så e for store!) Men eg såve gått itte ein øl elle to! :lol: Lars H. (snart 60) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.